خبرگزاری کار ایران

آیت الله اراکی در سخنان پیش از خطبه:

امریکا و انگلیس و اسرائیل مثلث تفرقه در جوامع اسلامی هستند

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: انگلیس و امریکا و اسرائیل بزرگ‌ترین بذرافشان تفرقه و جدایی در جامعه اسلامی هستند.

به گزارش ایلنا، آیت الله محسن اراکی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران افزود: باید هوشیار باشیم و آحاد امریکا و انگلیس و اسرائیل مثلث تفرقه در جوامع اسلامی هستند. جامعه را به همگرایی، اسلام، ارزش‌ها و به شاکله شخصیت الهی، محمدی و علوی بخوانیم.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تبریک ایام میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم این هفته را بر همه مبارک، جامعه اسلامی ما را یکدل و یکدست و بر دشمنانش پیروز بگرداند.حضرت امام (ره) به مناسبت ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) این هفته را بنام هفته وحدت اسلامی نامگذاری کردند که نشان از هویت محمدی جامعه اسلامی دارد و وحدت جامعه اسلامی نشأت گرفته از انتساب اینجامعه به وجود رسول اکرم است.

آیت‌الله اراکی گفت: براساس آیات قرانی و روایات، پیامبر اسلام (ص) پدر مسلمانان و جامعه اسلامی است، البته ما دو تولد داریم یکی تولد جسمانی که از پدران جسمانی حاصل می‌شود و انتساب موقت است که قران کریم می‌فرماید این نسب‌ها در سرای باقی قطع می‌شود.

وی افزود: تولد دوم که دوره انتخاب و چگونگی ساخت شخصیت درونی است، چهره درونی ما شاکله شخصیت درونی ما است که با انتخاب خود می‌سازیم، اگر انتخاب راه خدا بود، چهره درونی ما چهره بیدار و هوشیار و شنوا و راستین می‌شود و برعکس اگر بد بود چهره درونی ما نابینا و کور می‌شود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: گروهی که چهره درونی خود را بد ساختند، کور محشور می‌شوند و اگر چهره آن‌ها محمدی باشد، سفید و نورانی محشور می‌شوند که پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) می‌فرماید؛ این‌ها در روز محشر با چهره نورانی برانگیخته می‌شوند.

وی افزود: فرزندان حقیقی رسول (ص) با هم برادرند و با هم نمی‌جنگند و در مقابل هم قرار نمی‌گیرند و دارای شخصیت واحد و در یک جهت هستند و راهبر همه ما رسول گرامی اسلام (ع) است.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگر جامعه ما جامعه محمدی و علوی و حسنی و فاطمی و حسینی است باید یکدل و یکدست باشیم و به یک سمت حرکت کنیم و این چیزی است که در هفته وحدت به آن فرا می‌خوانیم.

کد خبر : ۴۳۸۵۰۴