خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در گلستان:

بحران تروریستی منطقه راه‌حل کوتاه مدت ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بحران تروریستی و امنیتی منطقه راه‌حل و درمان کوتاه‌مدت ندارد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی که در نشست شورای اداری استان گلستان شرکت کرده بود ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام و میلاد امام جعفر صادق(ع) در پاسخ به انتقاد امام‌جمعه گرگان مبنی بر عملیاتی‌نشدن وعده‌های مسئولان در استان گلستان به مزاح گفت: برای اینکه وعده‌ها و قول‌هایی که بنده می‌دهم عملیاتی شود، هیچ وعده‌ای نمی‌دهم و همان‌طور که شب گذشته گفتم توبه کردم که کلنگ احداث جایی را بزنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط کنونی چند مختصات ویژه دارد، تصریح کرد: یک بعد مسائل منطقه‌ای مهم است و اینکه ما چه ارزیابی از مسائل منطقه‌ای داریم؛ آیا تلقی ما این است که در کوتاه‌مدت مسائل منطقه‌ای سامان می‌یابد یا خیر.

وی ادامه داد: متأسفانه روند بحران در منطقه نشان می‌دهد که بحران تروریستی راه‌حل کوتاه مدت ندارد و اگر حوادث دو دهه گذشته در افغانستان را مطالعه کنیم به نظر می‌رسد جریان به هم‌ریختگی و بحران امنیتی در منطقه در کوتاه‌مدت درمان ندارد.

لاریجانی با بیان اینکه بعد دیگر از مسائل مهم توجه به بنیه دفاعی کشور است، تصریح کرد: در محاسبات باید به بنیه دفاعی کشور توجه جدی شود، با توجه به اینکه ایران سرزمینی امن است عده زیادی به سرمایه‌گذاری در ایران علاقه‌مند هستند و در همین راستا باید به تقویت بنیه دفاعی کشور توجه ویژه‌ای شود.

کد خبر : ۴۳۸۵۶۷