خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت:

کل میزان حقوق نجومی ۲۳ میلیارد تومان است/ دادستانی دیوان محاسبات این مدیران را مجرم نمی‌داند

سخنگوی دولت گفت: در بودجه ۹۶ قرار شده همه حقوق‌ها در سامانه مشخص شود و همه دستگاه‌ها باید در خزانه‌داری کل حساب داشته باشند و آن هم شفاف شود.

به گزارش ایلنا، محمد باقر نوبخت در پاسخ به خبرنگاری که درباره حقوق‌های نامتعارف پرسید، گفت: این موضوع بار‌ها بررسی شد و دیدند از ۹۳ هزار و ۴۷۰ نفر، تنها ۳۹۷ نفر بیش از ۲۰ میلیون تومان دریافت کرده‌اند. همه آمده‌اند مبالغ را پس دادند. فقط ۲ نفر ماندند. کل عدد نجومی که می‌گویند ۲۳ میلیارد تومان است. 

سخنگوی دولت یازدهم همچنین تأکید کرد: البته اگر کسی یک ریال هم ناحق گرفت، باید برخورد شود، ولی از نظر ما موضوع روشن است. شاید عده‌ای بخواهند این ۳۹۷ نفر را در شهر بچرخانند و ۳۹۷ چوبه دار هم به پا کنند. خواهش می‌کنم این نوع مسایل را محل مناقشه اختلافات سیاسی نکنید. 

نوبخت در پاسخ به خبرنگار دیگری که نظر سخنگوی دولت را درباره اظهارات سخنگوی قوه قضاییه در خصوص فشار به دادگاه‌ها خواسته بود، گفت: اینکه چند نفر حقوق بالا گرفته‌اند، مشخص است و دولت هم با این‌ها برخورد کرد. اینکه چند نفر طبق ضوابط، ارقامی را به صورت بالا دریافت کرده‌اند،‌‌ همان تعداد ۱۴ نفر بود. دیوان محاسبات نزدیک به ۹۴ هزار پرونده از مدیران را بررسی کرد و متوجه شدند ۳۹۷ نفر حقوق بیش از ۲۰ میلیون گرفته‌اند. این اشخاص می‌گویند ما طبق قوانین مجلس، این حقوق را گرفته‌ایم. دادستانی دیوان محاسبات این اشخاص را مجرم نمی‌داند. 

سخنگوی دولت همچنین تأکید کرد: ممکن است به اندازه تمام نفوس و خلایق و تمام کارمندان قوه مجریه، عدد اعلام شود. ممکن است علیه همه شکایت شود. ولی ما هم عدد و رقم حقوق دیگران را داریم ولی فعلا این بحث فعلا به دولت محدود شده. از قوه قضاییه خواهش می‌کنم هر کس جرمی در این ارتباط مرتکب شده، اطلاع رسانی شود.

کد خبر : ۴۳۸۶۸۶