خبرگزاری کار ایران

عصبانیت رژیم صهیونیستی از قرارداد ایران‌ایر با بویینگ؛

همه ۱۰۰ هواپیمای خریداری شده توسط ایران را توقیف می‌کنیم

یک گروه از وکلای اسرائیلی روز پنجشنبه در دادخواستی خطاب به دادگاه فدرال آمریکا مدعی شدند که ارسال هواپیماهای بویینگ به ایران ایر باید متوقف شد.

به گزارش ایلنا به نقل از «وای نت نیوز»، یک گروه از وکلای اسرائیلی مدعی شدند که دولت ایران قبل از پرداخت ۱۶.۶ میلیارد دلار هزینه توافق ایران ایر و بویینگ باید خسارات وارده بر جان بسیاری از خانواده‌ها که توسط ایران  کشته و زخمی شده‌اند را بپردازد.

در دادخواستی که توسط این مرکز حقوقی رژیم صهیونیستی به دادگاه ایلینویز نوشته شده این ادعا مطرح شده که قرار داد بویینگ باید تا زمانی که ایران خسارت‌هایش را نپرداخته متوقف شود.

این وکلای رژیم صهیونیستی در نامه‌ای توهین‌آمیز مدعی شده‌اند ما همه ۱۰۰ هواپیمای خریداری شده توسط ایران را توقیف خواهیم کرد. اگر بویینگ گمان می‌کند که به راحتی می‌تواند به «ایران ایر» هواپیما بفروشد و وانمود کند که این توافق با یک شرکت غیردولتی و برای کمک‌های بشردوستانه صورت گرفته است، ما ناچاریم همه حقایق را افشا کنیم.

به گزارش «وای نت نیوز» بویینگ به این درخواست پاسخی نداده است.

به گفته رییس این سازمان حقوقی، ایران ۲۰۰ میلیون دلار دارایی و پول بلوکه شده در خاک آمریکا دارد. اگر کمپانی‌های آمریکایی نظیر بویینگ به سود حاصل از توافق با ایران بیشتر اهمیت می‌دهند دست کم دارایی‌های ایران در آمریکا را باید به نفع قربانیان ترور در آمریکا هزینه کرد.

او مدعی شده دست کم ۴۳ میلیارد دلار در سراسر آمریکا در دادخواست‌های آمریکایی‌ها علیه ایران در جریان است. ایران نباید تا زمانی که به این قربانیان ترور در آمریکا پاسخی نداده از قرارداد هواپیماهایش سود ببرد.

به گزارش ایلنا، ماه سپتامبر مجوز فروش بویینگ و ایراباس به ایران از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شد. ایرباس به این دلیل که ۱۰٪ از قطعات هواپیماهایش ساخت آمریکاست، برای فروش هواپیما به ایران به مجوز واشنگتن نیاز داشت.

بویینگ گفته در این قرارداد از نزدیک با دولت آمریکا در ارتباط است و همه مجوزهای لازم را دریافت کرده است. این شرکت هواپیمایی اعلام کرده قرارداد بویینگ با ایران هزاران شغل را برای آمریکایی‌ها ایجاد می‌کند.

کد خبر : ۴۳۸۹۲۳