خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیحات رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه درباره انتقادهای مخالفان

رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت:‌ کمیسیون تلفیق مجلس به جای دولت لایحه برنامه توسعه را نوشت.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به مخالفت برخی نمایندگان با نحوه تصویب لایحه برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق گفت: صحبت‌هایی که نمایندگان مطرح می‌کنند، حق طبیعی آنهاست اما سوال اینجاست که چه کسی این مبالغ را حساب کرده و چگونه چنین کاری را انجام داده است. 

او در واکنش به اظهارنظر سخگوی فراکسیون امید که در مخالفت با تصویب کلیات لایحه برنامه ششم توسعه، افزایش ۴۸۵ هزار میلیاردی بودجه جاری کشور را مغایر با اصول اقتصاد مقاومتی دانسته بود، اعلام کرد: این اعداد واقعی نیست و من به هیچ عنوان این اعداد را قبول ندارم. 

رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: اعتقادم بر این است که لایحه‌ای که امروز در دستورکار صحن قرار گرفته، منابع دولت را افزایش می‌دهد و به هیچ عنوان این منابع را کاهش نمی‌دهد. 

عضو فراکسیون ولایت مجلس دهم همچنین در واکنش به افزایش تعداد مواد لایحه برنامه ششم توسعه از حدود ۳۰ ماده مصوب دولت به حدود ۱۴۰ ماده تهیه شده در کمیسیون تلفیق، گفت: در واقع ما در کمیسیون تلفیق اقدام به برنامه نویسی کردیم؛ چرا که اساسا برنامه‌ای وجود نداشت. 

او در پاسخ به این سوال که آیا برنامه نویسی در کمیسیون تلفیق مغایر با قانون نیست و اینکه آنچه به عنوان برنامه ششم توسعه در دست تصویب است، لایحه بوده یا طرح، خاطرنشان کرد: قطعا لایحه است؛ با این حال دولت برنامه مدونی تقدیم مجلس نکرد و برای حل این مشکل مسئولان نظام و حتی مقام معظم رهبری ورود کردند. 

او گفت: اساسا برنامه‌ای وجود نداشت و قرار شد یا دولت لایحه بنویسد یا مجلس و باتوجه به اینکه دولت این مسئولیت را نپذیرفت مجلس نسبت به تهیه لایحه اقدام کرد. 

حاجی بابایی همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال تصویب کلیات لایحه برنامه ششم توسعه در صحن علنی، تصریح کرد: هر آنچه که مجلس نظر دهد، مبارک خواهد بود.

کد خبر : ۴۳۹۰۲۸