خبرگزاری کار ایران

حبیبی:

سخنگوی دولت نمی‌تواند در نقش روابط عمومی دیوان محاسبات ظاهر شود

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: قوا در جمهوری اسلامی مستقل از هم عمل می‌کنند. دولت نمی‌تواند پرونده‌ای را که در مجلس و قوه قضائیه باز است ببندد.

به گزارش ایلنا، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران این حزب موتلفه گفت: پیروزی‌هایی که تاکنون جمهوری اسلامی در داخل و منطقه بدست آورده است، پیروزی‌های حماس و حزب‌الله، پیروزی‌های انصارالله در یمن همگی در سایه مقاومت بدست آمده است.

وی افزود: مذاکرات تنها دادن حق تنفس به دشمن برای تجدید قوا و جنگ است و غیر از این فلسفه‌ای بر مذاکرات پیچ در پیچ مترتب نیست.

حبیبی گفت: گروه‌های سازشکار در فلسطین ۵۰ سال است مذاکره می‌کنند. اما خاک غصب شده خود را پس نگرفتند ولی حماس در غزه با تکیه بر مقاومت چنان سیلی به رژیم صهیونیستی زد که هیچ یک از دول عربی از آغاز اشغال فلسطین و دیگر سرزمین‌های عربی، به آن نزده اند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: فتح حلب نشان داد راه آزادی قدس تنها مقاومت است. بزودی تروریست‌های تکفیری که ستون پنجم صهیونیسم در جهان اسلام هستند نابود خواهند شد و بیداری اسلامی در مسیر خود به اهداف عالیه اسلام برکات خود را برای مسلمانان به ارمغان خواهد آورد.

وی درپاسخ به سؤالی در مورد قانونی شدن تحریم‌ها در کاخ سفید با عدم وتوی اوباما تصریح کرد: واقعیت این است که ترامپ تهدید کرده بود برجام را پاره می‌کند اما اوباما پیش از آن به این تهدید عمل کرد. او تمدید تحریم‌ها را می‌توانست وتو کند و حداقل خود را از اتهام بدعهدی و نقض پیمان در این یک مورد تبرئه کند، اما چنین نکرد و نشان داد یک اجماع نظری و عملی در واشنگتن علیه دولت و ملت ایران شکل گرفته که در تاریخ خصومت‌ورزی آمریکا علیه اسلام سابقه نداشته است.

حبیبی اظهار کرد: این رویکرد محصول مذاکرات همراه با تسامح ما در این خصوص بوده است. روش‌های دیپلماتیک و مذاکرات در مواردی می‌تواند مفید باشد ولی ثابت شد که در این مورد نمی‌تواند متضمن حقوق ملت ایران باشد. آنچه ملت ما تاکنون بدست آورده در سایه مقاومت بوده است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد نامه ظریف به موگرینی و شکایت ایران به کمیسیون مشترک برجام در مورد نقض عهد آمریکایی‌ها گفت: البته ما با این اقدام مخالفتی نداریم ولی آبی از این کمیسیون گرم نمی‌‌شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: هر عضو این کمیسیون یک رأی دارد و تصمیمات در این کمیسیون یا باید اجماع باشد یا با ۵ رأی مثبت تصمیمی را اتخاذ کنند.

حبیبی تصریح کرد: آیا دولت فکر می‌کند در این ترکیب می‌تواند حق ایران را احیاء کند؟ حتی اگر روسیه و چین هم طرف ایران را بگیرند باز در هر تصمیم‌گیری ایران در اقلیت قرار دارد. چون آمریکا و اروپا در اعمال تحریم‌ها یک صدا بودند. ضمن اینکه هر عقل سلیمی می‌پذیرد ما در مذاکرات برجام یک سوی میز بودیم و ۱+۵ و نماینده اتحادیه اروپا یک سوی دیگر میز.

وی افزود: بارها ما پز این شکل از مذاکرات را داده بودیم بنا بر این آنها یک نظر بیشتر نداشتند و آن نظر هم این بود که ایران بمب نسازد ما هم نساخته بودیم و هم در ازای آن قرار بود که تحریم‌ها برداشته شود، اما نشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه با این ترکیب پیچیده کمیسیون مشترک و اما و اگرهای تصمیم‌گیری در آن چیزی نصیب ما نمی‌شود، تاکید کرد: در دور قبلی مذاکرات وقتی انگلیس و فرانسه و آلمان بدقولی و بدعهدی کردند، ایران فوراً تمام فعالیتهای تعلیق شده خود را از سر گرفت. امروز هم  تنها راه حل همین است تنها راه حل بازگشت به نقطه صفر و شروع یک مقاومت جدی در برابر بدعهدی آمریکاست.

حبیبی با اشاره به تحولات منطقه و حضور پررنگ انگلیسی‌ها گفت: آمریکایی‌ها با آمدن ترامپ می‌خواهند کمی به اشتغالات داخلی خود و کنترل نارضایتی‌ها و محدودیت ایجاد کردن در سر راه جنبش وال استریت بپردازند. لذا انگلیسی‌ها را مأمور کردند کمی حضور آنها را در غرب آسیا ترمیم کند.

وی به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان اشاره و تاکید کرد: اینکه انگلیس طی یکصد سال اخیر همیشه منشاء تهدید، فساد، خطر و نکبت بوده تردیدی نیست و با ظهور قدرت آمریکا پس از جنگ جهانی دوم، مزورانه خود را پشت سر آمریکایی‌ها پنهان کرد و مأموریت‌های استعماری خود را در واشنگتن پیگیری می‌کرد، امروز بی پرده می‌خواهند به قرن ۱۹ و ۲۰ بازگردند اما باید بدانند سیلی مقاومت آنها را از خواب خرگوشی بیدار خواهد کرد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان سخنگوی دولت مبنی بر اینکه پرونده حقوق‌های نجومی بسته شده است و متخلفان حقوق‌های غیر متعارف را پس دادند،گفت: قوا در جمهوری اسلامی مستقل از هم عمل می‌کنند. دولت نمی‌تواند پرونده‌ای را که در مجلس و قوه قضائیه باز است ببندد.

حبیبی ادامه داد: سخنگوی دولت نمی‌تواند در نقش روابط عمومی دیوان محاسبات ظاهر شود و بگوید نجومی‌بگیران جرمی را مرتکب نشده‌اند؛ حتی رئیس و دادستان دیوان محاسبات هم نمی‌تواند چنین حرفی را بزند. طبق قانون دیوان محاسبات هم نمی‌تواند چنین حرفی را بزند.

وی افزود: طبق قانون دیوان محاسبات هیئت‌های مستشاری وظیفه احراز تخلف و جرم را دارند. رئیس و دادستان دیوان محاسبات در فرایند رسیدگی به پرونده‌های حقوق‌بگیران نجومی باید بگویند رأی هیئت‌های مستشاری در این باره چیست؟ و مستند به آن آراء را اطلاع‌رسانی کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، تصریح کرد: همچنین قوه قضائیه مستقل از دو قوه دیگر عمل می‌کنند باید رأی خود را در این باره بدهد تا بگوییم پرونده باز است یا بسته.

حبیبی با اشاره به خرید کشتی های اقیانوس پیما توسط سازمان کشتیرانی از کره جنوبی، گفت: دولت اعتنای لازم را به اجرای قانون استفاده حداکثر از توان داخلی ندارد. این قانون متضمن استقلال اقتصادی کشور و متضمن اشتغال و رفع بیکاری است. اما برخی از مسئولان دولتی نشان داده‌اند انگیزه‌های زیادی برای خرید خارجی دارند.

وی تصریح کرد: در سال اقدام و عمل در مورد اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی این شگفت‌انگیز است که نگاه برخی از مسئولان دولتی به خارج از مرزها باشد در حالی که ما باید ارزش ارزهای حاصل از فروش نفت را باید بدانیم و آن را همانند خون به اقتصاد ملی تزریق کنیم تا از رکود خارج شویم.

 

کد خبر : ۴۳۹۰۸۶