خبرگزاری کار ایران

میرزایی نیکو در تذکر شفاهی:

پروژه گازرسانی به لاریجان به فاجعه تخریبی گسترده زیست‌محیطی منجر شد

نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای زنگنه چرا هیچ‌کدام از تذکرات، پیشنهادات و هماهنگی‌هایی که قبلاً صورت گرفته بود را موردتوجه قرار نداده و این پروژه علاوه بر تلخ کردن کام مردم، به فاجعه تخریبی گسترده‌ای منجر شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، قاسم میرزایی نیکو در جریان نشست علنی نوبت بعدازظهر امروز مجلس که به ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه اختصاص داشت، در تذکر شفاهی با اشاره به اجرای صحیح پروژه گازرسانی دماوند به لاریجان، گفت: آقای زنگنه چرا هیچ‌کدام از تذکرات، پیشنهادات و هماهنگی‌هایی که قبلاً صورت گرفته بود را موردتوجه قرار نداده و این پروژه علاوه بر تلخ کردن کام  مردم، به فاجعه تخریبی گسترده‌ای منجر شده است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، در تذکر دیگری خاطرنشان کرد: رییس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور نسبت به عدم توجه به تخریب‌های زیست محیطی در ۳۵ کیلومتری پایتخت توجه بیشتری داشته باشد.

او همچنین در تذکری خطاب  به سازمان منابع طبیعی و وزارت کشاورزی، تصریح کرد: بی‌توجهی به انفال عمومی و زمین‌های منابع طبیعی که بی هیچ دغدغه‌ای درحال تخریب است، باید بررسی و رفع شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس دهم در تذکری دیگر خطاب به وزیر نیرو اعلام کرد: آقای چیت‌چیان، وزارت نیرو برای حرکت‌های مختلف در تصرف مسائل مختلف ازجمله چشمه‌خواری در دهنار شهرستان دماوند اقدم خاصی صورت نداده است. با این حال مسئول کشاورزی منطقه توانست از بخشی از آن جلوگیری کند.

میرزایی‌نیکو درپایان همچنین به سازمان تأمین اجتماعی به‌دلیل عدم‌توجه به مشکلات و مسائل بیمارستانی بخش رودهن شهرستان دماوند تذکر داد.

به گزارش ایلنا، قاسم میرزایی نیکو در نخستین روزهای مهرماه امسال در نامه‌ای به محمدرضا تابش رییس فراکسیون محیط زیست مجلس به برخی از اثرات تخریب محیط‌زیست منطقه دماوند درپی گازرسانی غیرکارشناسی به روستای لاریجان که علی‌رغم اعتراض سمن‌های حمایت از محیط زیست با فشار برخی از نمایندگان مجلس صورت گرفت، اعتراض کرده بود.

کد خبر : ۴۳۹۴۶۶