خبرگزاری کار ایران

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران:

برای بهبود شرایط زندگی مردم مناطق محروم فعالیت می‌کنیم

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران گفت: بیکاری، طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی جزو مسائلی است که ما با آن روبرو هستیم و برای حل این مسائل باید با همکاری همه مسئولان تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرتیپ دوم پاسدار سید ضیاءالدین حزنی؛ دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران در نشست خبری که به منظور تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه برگزار شد، گفت: سپاه پاسداران همواره تلاش می‌کند، در کنار همه دولت‌ها و مسئولان به بهبود وضعیت کشور کمک کند. ما سعی کردیم با محرومیت‌زدایی امنیت را در مناطق تامین کنیم و سپس برای بهبود معیشت و افزایش شادی بین مردم فعالیت کنیم.

وی ادامه داد: در نقاط دورافتاده پروژه‌های خود را با استحکام و کیفیت بالا می‌سازیم. ما به نوعی به دولت‌ها در زمینه از بین بردن فقر و محرومیت‌ در بین مردم نقاط دورافتاده کشور کمک می‌کنیم و تلاش می‌کنیم این کمک‌ها در راستای کم شدن فقر و افزایش شادی مردم هدایت شود.

سردار حزنی ادامه داد: قرارگاه خاتم، نیروهای هوافضای سپاه پاسداران، نیروی دریایی سپاه پاسداران، نیروی زمینی سپاه پاسداران، گروه‌های جهادی، بسیج‌‌، دهیاری روستا‌ها و برخی از فرمانداران و بخشداران در امر بهبود وضعیت محرومین با ما همکاری دارند. با توجه به همه فعالیت‌ها هنوز در برخی از نقاط کشور با مشکلات بسیاری روبرو هستیم به عنوان مثال ما هنوز در برخی از استان‌ها شاهد این هستیم که مردم مسیر چند کیلومتری را برای رسیدن به آب طی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی ۹ میلیون نفر از مردم کشورمان حاشیه‌نشین هستند و همچنین طبق اعلام سازمان زندان‌ها ۷۵ درصد زندانیان کشور را حاشیه‌نشین‌ها تشکیل می‌دهند که باید به موضوع حاشیه‌نشینی کشور اهمیت ویژه‌ای داده شود. در حال حاضر ما دو طرح رسیدگی به وضعیت حاشیه‌نشین‌های شهر مشهد و همچنین شهر اهواز را در دستور کار داریم.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در مورد پروژه‌های انجام شده به دست این قرارگاه خاطرنشان کرد: در مجموع ۳ هزار و ۴۳۲ پروژه در سراسر کشور به دست همکاران ما ساخته شده است که می‌توان به احداث خانه، مسجد، سقاخانه، آبرسانی به روستا‌ها، آبخیزداری (جهت ایجاد اشتغال)، جاده، مدرسه، گلخانه، پل، خانه بهداشت، حوزه علمیه، سرویس‌های بهداشتی، کتابخانه و... اشاره کرد.

وی افزود: در این بین یکی از پرهزینه‌ترین پروژه‌های ما به احداث موج‌شکن‌ها بازمی‌گردد که برای برخی از موج شکن‌ها ۵. ۳میلیارد تا ۵ میلیارد تومان هزینه شده است. از دیگر فعالیت‌های قرارگاه که بسیار مهم قلمداد می‌شود باید به اختصاص پکیج بهداشتی به خانه‌های روستایی که در نزدیکی آن‌ها هیچ درمانگاه و یا بهداری وجود ندارد اشاره کرد.

وی ادامه داد: کمک رسانی به ایتام به خصوص ایتام اهل سنت در برخی از مناطق کشور یکی دیگر از فعالیت‌های این قرارگاه است. ما در روستا‌ها ۴ سرخط مهم را در دستور کار قرار دادیم. توجه به زیرساخت‌ها، اشتغالزایی، بحث سلامت و مسائل فرهنگی ۴ سرخطی است که با مطالعه و تحقیق در روستا‌ها اجرا می‌کنیم. ما برای پیشرفت روستا‌ها با ۳۱ استان قرارداد امضا کردیم تا برای بهبود شرایط زندگی و افزایش شادی مردم فعالیت کنیم. مسکن معلولین و آسایشگاه معلولین از پروژه‌هایی است که در روستا‌ها در دست ساخت داریم.

سردار حزنی افزود: بیکاری، طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی جزو مسائلی است که ما با آن روبرو هستیم و برای حل این مسائل باید با همکاری همه مسئولان تلاش کنیم. نباید با ندیدن مردم در مناطق محروم آن‌ها را فراموش کنیم. ما می‌توانیم با همت همگانی در راه رسیدن به حل مشکلات مردم در مناطق محروم گام موثری را برداریم.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران در خصوص دلیل ورود سپاه به بحث محرومیت‌زدایی گفت: رمز موفقیت سپاه این است که به مردم خدمت کند زیرا سپاه پاسداران از همین مردم تشکیل شده است و رمز موفقیت ما از ابتدا این بود که برای بالا بردن امنیت به وضعیت مردم باید رسیدگی شود. برای بهبود وضعیت مردم محروم ایران باید آن‌ها را جلوی چشم مسئولین بیاوریم تا دیده شوند.

کد خبر : ۴۳۹۷۴۸