خبرگزاری کار ایران

علم‌الهدی در دیدار نیروهای مسلح خراسان رضوی:

باید موجودیت غرب و آمریکا را در منطقه از کار بیندازیم

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بقعه متبرکه بی‌بی حسنیه تربت حیدریه با کارکنان تیپ ۱۷۷ و گروه ۶۱ محرم سپاه پاسدارن و نیروهای انتظامی شهر تربت حیدریه دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله علم‌الهدی در این دیدار گفت: امروز اقتدار نظام اسلامی ایران با همه ابعادش در منطقه غرب آسیا غیرقابل محاسبه و پیش‌بینی شده است و این اقتدار را مرهون مجاهدت‌ها و فداکاری‌های مردمی می‌داند که با نثار خون شهدای خود زمینه ساز حکومت حضرت مهدی (عج) شدند.

او تصریح کرد: زمانی قدرت‌های استکباری محاسبه می‌کردند که نفوذ سیاسی ایران مبتنی بر یک جریان عاطفی و برگرفته از شعار انقلابی مردم و نظام اسلامی است که این نفوذ بر حسب معنویات و اعتقادات مسلمانان در منطقه گذشته، اما گمان نمی‌کردند که این نفوذ سیاسی به اقتدار نظامی مبدل شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه این اقتدار غیرقابل پیش‌بینی باید بررسی شود، افزود: جبهه استکبار تا قبل از این فکر می‌کرد که جمهوری اسلامی ایران در غرب آسیا تنها در حزب‌الله لبنان نفوذ دارد. بنابراین حزب مستقبل لبنان را در کنار آن تراشیدند تا رقابت سیاسی ایجاد شود اما این محاسبه آن‌ها هم از بین رفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان داشت: امروز محور مقاومت متکی به حرکت و دفاع صریح و قطعی نیروهای نظامی ایران است و اکنون کار به جایی رسیده که اقتدار نظامی ایران در منطقه زبان زد شده است.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: حرکت‌های خباثت آمیز آمریکا در عراق قدم به قدم نتیجه عکس داد و با تولید نیروهای حشد الشعبی در این کشور تفکر مقاومت و انقلابی‌گری در عراق رقم خورد.

وی افزود: در این شرایط رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده کل قوا سه ابلاغ مهم را به نیروهای مسلح صادر کردند.

عضو خبرگان رهبری اذعان کرد: در ابلاغ اول رهبری فعالیت در جهت تامین قدرت بازدارنده نیروهای نظامی ارتش و سپاه تاکید شد تا با ایجاد تجهیزات نظامی و تمرین‌های مستمر با پرورش نیروی انسانی متعهد و وابسته به نظام قدرت بازدارندگی ایجاد شود.

امام جمعه مشهد اذعان داشت: تبدیل قدرت بازدارنگی به قدرت دفاعی با ماموریت‌ها و رزمایش‌های ارتش و سپاه در منطقه به عنوان دومین فرمان رهبری نظام بود که به آنجامه عمل پوشیده شد.

آیت الله علم الهدی در تشریح فرمان سوم رهبری به نیروهای مسلح گفت: با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای عربی و غربی در منطقه با ناوهای جنگی حضور دارند، افزایش قدرت و آمادگی نیروهای مسلح باید به مرحله‌ای برسد که موجودیت غرب و آمریکا را در منطقه از کار بیندازیم.

کد خبر : ۴۳۹۸۸۷