خبرگزاری کار ایران

نماینده تهران به ایلنا خبر داد:

موافقت پزشکیان با برگزاری جلسه استماع دفاعیات صادقی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از موافقت رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان برای برگزاری جلسه استماع دفاعیات خود در این هیات خبر داد.

محمود صادقی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به مذاکرات خود با رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره اعلام رای این هیات درمورد شکایت‌های مختلفی که پس از اظهارنظر او درباره حساب‌های قوه قضاییه، یاشار سلطانی و چند مسئله دیگر صورت گرفت، اعلام کرد: آقای پزشکیان گفتند که در جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به تمامی اعضا ازجمله سخنگو تاکید شده که هیچکس حق انجام مصاحبه ندارد.

او گفت: بر این اساس ضمن پذیرش درخواست بنده برای برگزاری جلسه‌ای به‌منظور استماع دفاعیات، تاکید کردند حتماً اقدام به برگزاری جلسه‌ای دیگر خواهیم کرد و پس از دریافت دفاعیات، صورت‌جلسه را تهیه و تقدیم هیات رییسه مجلس خواهند کرد.

صادقی با بیان این‌که انتظار می‌رفت جلسه استماع دفاعیات امروز برگزار شود، گفت: با این حال تا این لحظه خبری از برگزاری این نشست نشده و حداقل در این رابطه به بنده اطلاعی نداده‌اند و فکر می‎کنم آقای پزشکیان اساساً امروز در صحن نیز حضور نداشتند. 

به گزارش ایلنا، روز گذشته پس از آن‌که عزیز اکبریان نایب رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اقدام به ارائه اطلاعاتی درباره جلسه اخیر این هیات به برخی خبرگزاری‌های اصولگرا کرد، منوچهر جمالی نوبندگانی سخنگوی این هیات، به ارائه توضیحاتی به ایلنا درباره نظر هیات درباره شکایت‌هایی مطرح شده علیه محمود صادقی پرداخت.

اظهارنظر سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با واکنش محمود صادقی نیز روبرو شد و این نماینده اصلاح‌طلب با تاکید بر این‌که اجازه دفاع به او داده نشده، اقدام این هیات در رسانه‌ای کردن موارد اتهامی پیش از ابلاغ را غیرقانونی دانست.

کد خبر : ۴۴۰۲۹۵