خبرگزاری کار ایران

سعیدی در گفت‌وگو با ایلنا:

هیات نظارت بر رفتار نمایندگان موضوع افشای اظهارات محرمانه ظریف را بررسی کند/ انتساب دروغ به وزیر خارجه بر اساس وظایف نمایندگی است؟!

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افشای اظهارات محرمانه وزیر امور خارجه توسط یک نماینده عضو جبهه پایداری گفت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اگر بالاخره بررسی موضوع توییت یک نماینده را به پایان برد، در این موارد نیز ورود کند تا نشان دهد به دنبال انجام وظایف ذاتی خویش است.

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با انتقاد از اقدام جواد کریمی‌قدوسی در افشای اظهارات محرمانه محمدجواد ظریف در جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: سوال اینجا است که آیا انتساب دروغ به رییس دستگاه دیپلماسی کشور آن هم در شرایطی که نقش ایران در معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد تاکید دوست و دشمن قرار گرفته، بر اساس وظایف نمایندگی انجام می‌شود؟!

او گفت: در شرایط پیچیده منطقه و بحث فنی و کارشناسی برجام، برخی در کشور آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و با انتساب دروغ‌های عجیب و غریب به وزیر امور خارجه به تضعیف ایران می‌پردازند و این در حالی است که بیان چنین اظهاراتی چه از روی بی‌اطلاعی و چه از روی غرض‌ورزی نتیجه‌ای جز آسیب زدن به منافع ملی ندارد.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: مگر منافع یک جریان سیاسی چقدر ارزش دارد که آن را با منافع ملت بزرگ ایران عوض می‌کنید؟ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی باید نسبت به انتشار مخدوش و غلط سخنان وزیر امور خارجه در جلسه محرمانه واکنش نشان دهد.

سعیدی در پایان تصریح کرد: همچنین هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اگر بالاخره بررسی موضوع توییت یک نماینده را به پایان برد، در این موارد نیز ورود کند تا نشان دهد به دنبال انجام وظایف ذاتی خویش است.

به گزارش ایلنا، جواد کریمی‌قدوسی ظهر امروز در اقدامی غیرمتعارف اقدام به انتشار اظهارات منتسب به جواد ظریف در  جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی با وزیر امورخارجه کرد.

همچنین علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر عدم حضور نماینده مشهد در جلسه اخیر این کمیسیون تمامی اظهارات کریمی‌قدوسی را کذب محض دانست.

کد خبر : ۴۴۰۳۰۹