خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی:

جزیره خارک نقش ارزنده‌ای در اقتصاد ایران دارد

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در سفر به جزیره خارک، پس از مراسم استقبال در فرودگاه از چند پروژهٔ مربوط به نفت و پتروشیمی بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پس از بازدید از پروژه‌های جزیره خارک در اسکله T، با بیان این نکته که «وقتی وارد جزیره خارک شدم، تمام خاطرات زمان جنگ در ذهنم تداعی شده است»، به تشریح اوضاع این جزیره در تمام سالهای جنگ و بمباران‌های همیشگی قسمت‌های نفتی از سوی ارتش عراق اشاره کرد و گفت: تلاش دشمنان جلوگیری از صادرات نفت ایران بود، اما کارگران بلافاصله بعد از هر بمبارانی، وارد عمل می‌شدند و نمی‌گذاشتند کشور از این لحاظ دچار مشکل شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از مجتمع نفتی فلات قاره (درود ۳)، پتروشیمی خارک و سکوی صادراتی نفتی (اسکله T) بازدید کرد که همراه با توضیحات مسئولین و کار‌شناسان هر یک از قسمت‌های مربوطه بود.

وی جزیره خارک را کانون صادرات نفت خام برای ایران برشمرد و گفت: در طول تاریخ نبض اقتصاد ایران همیشه در جزیره خارک می‌زد و امروز نیز این جزیره نقش ارزنده‌ای در اقتصاد ایران دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با بیان شرایط سال‌های جنگ، به تشریح بازدیدهای خویش از پروژه‌های امروز، در این جزیره پرداخت و گفت: واقعاً اسکله‌ای مرتب و منظم با حضور متخصصان داخلی داریم و الان که داریم به شرایط قبل از تحریم برای صادرات نفت می‌رسیم، نقش این جزیره و کار‌شناسان و متخصصان آن بسیار برجسته است.

کد خبر : ۴۴۰۳۷۰