خبرگزاری کار ایران

رییس خانه احزاب:

توجه به احزاب فقر را ریشه کن می‌کند

رییس خانه احزاب ایران گفت: اگر به احزاب توجه شود در هیچ دولتی شاید فساد نخواهیم بود و مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قدرتعلی حشمتیان در نشست وزیر تعاون با نمایندگان خانه احزاب با موضوع تخصصی فقر، رفاه و آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه احزاب در کشور قدمت و سابقه دیرینه دارند، گفت: حدود صد سال است که در کشور حزب داریم اما متاسفانه چه در رژیم گذشته و چه در حال حاضر به تحزب توجه لازم نشده و نمی‌شود. 

وی با اشاره به تاریخ شکل گیری احزاب در ایران پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با تاکید بر چگونگی شکل گیری سه جریان اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال گرا در کشور اظهار کرد: خانه احزاب از دولت اصلاحات شکل گرفت به نحوی که امروز ۲۵۶ حزب، تشکل و جمعیت در کشور دارای مجوزند که از این تعداد ۱۸۶ حزب فعال و عضو خانه احزاب هستند. 

رییس خانه احزاب ایران با اشاره به فعالیت جناح‌های مختلف سیاسی گفت: اگر در کشور به احزاب توجه شود فقر ریشه کن و فساد کاهش می‌یابد اما اگر به احزاب بی‌توجهی شود چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد. 

وی با یادآوری وجود فساد در دولت گذشته، علت این موضوع را در حاشیه قراردادن احزاب خواند و تصریح کرد: دولت فعلی نیز باید به مسایلی همچون حقوق نجومی و فساد‌ها توجه کند. اگر به احزاب توجه شود در هیچ دولتی شاهد فساد نخواهیم بود و مشکلات حل می‌شود ولی اگر دولتمردان به احزاب بی‌توجهی کنند، مشکلات بیشتر می‌شود. 

حشمتیان با تاکید بر اینکه فقر آتشی است که خوبی‌ها را می‌سوزاند و ثروت پرده‌ای است که بدی‌ها را می‌پوشاند گفت: چه بی‌انصافند آنان که فردی را به خاطر داشته‌هایش می‌پوشانند و فردی را به خاطر نداشته‌هایش می‌سوزاند.

کد خبر : ۴۴۰۳۸۱