خبرگزاری کار ایران

معاون ظریف در دیدار با قائم‌مقام وزیر خارجه سوریه:

نشست مسکو اقدامی رو به جلو بود

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه، که جهت شرکت در دور جدید نشست‌های کمیته مشترک سیاسی ایران و سوریه در دمشق بسر می‌برد در روز چهارشنبه با قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش ایلنا، در این ملاقات روابط و همکاری‌های دو کشور و آخرین تحولات بحران سوریه و تحرکات سیاسی-دیپلماتیک مرتبط با آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون وزیر امور خارجه با ابراز خرسندی از پایان نبرد حلب، این موفقیت را با توجه به وضعیت حلب و مداخله بازیگران متعدد منطقه‌ای و بین المللی در بحران سوریه، یک تحول مهم و نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت سوریه و هم پیمانان آن در برابر تروریسم دانست.

حسین جابری انصاری با اشاره به برگزاری نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو، این نشست را یک اقدام مثبت و رو به جلو دانست که باید با دقت، پیگیری و زمینه‌های لازم برای بهره گیری از همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی در جهت حل سیاسی بحران سوریه فراهم شود.

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه اضافه کرد: در کنار موفقیت‌های می‌دانی در رویارویی با تروریسم، باید ابعاد انسانی و سیاسی بحران سوریه نیز مورد توجه و اهتمام قرار گرفته و اقدامات لازم در خصوص آن انجام شود.

قائم مقام وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار بر اهمیت روابط متمایز ایران و سوریه تاکید و اظهار کرد: روابط دو کشور از مرحله راهبردی فرا‌تر رفته و به رابطه‌ای سرنوشت ساز تبدیل شده است.

فیصل مقداد پایان نبرد حلب را یک موفقیت تاریخی برای سوریه و هم پیمانان آن دانست و از حمایت‌های همه جانبه و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و ملت سوریه تشکر کرد.

کد خبر : ۴۴۰۴۸۹