خبرگزاری کار ایران

جابری انصاری در دیدار با سعد حریری:

بحران‌های منطقه راه حل نظامی ندارد/ توافق لبنان، صدای عقل وحکمت است

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه که در چارچوب دیدار منطقه‌ای به بیروت سفر کرده است، در آغاز به کار سعد حریری به عنوان نخست وزیر جدید لبنان با او دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین جابری انصاری در این دیدار با ابراز خرسندی از موفقیت رهبران و جریان‌های سیاسی، اجتماعی لبنان در دستیابی به توافق  سیاسی و انتخاب رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر جدید، این تحول را الگوی قابل پیروی برای حل بحران‌های منطقه دانست.

این دیپلمات ارشد کشورمان، توافق لبنان را صدای عقل و حکمت خواند و خواستار پیروی دولت‌ها و ملت‌های منطقه از این الگوی برخاسته از سال‌ها تجربه در لبنان شد.

جابری انصاری افزود: بحران‌های منطقه راه حل نظامی ندارد و جنگ نه تنها به حل مشکلات نمی‌انجامد، بلکه به فرسایش توانمندی‌های منطقه منجر شده و برنده‌ای جز رژیم صهیونیستی ندارد.

نخست‌وزیر لبنان نیز در این دیدار با اشاره به همدلی همه طرف‌ها در لبنان اظهار داشت: اگر همدلی در بین طرف‌های لبنانی نبود امکان دستیابی به توافق فراهم نمی‌شد.

سعد حریری افزود: این موفقیت ناشی از شناسایی حقوق هر یک از طرف‌های لبنانی از سوی طرف‌های دیگر بود.

وی گفت: برای حل بحران‌های منطقه ضرورت دارد مشارکت همه دیدگاه‌ها در اداره کشور به رسمیت شناخته شود.

طرفین در این دیدار علاوه بر گفت‌وگو پیرامون تحولات منطقه به بحث و بررسی روابط دوجانبه و به ویژه روابط اقتصادی دو کشور پرداختند.

کد خبر : ۴۴۰۶۴۲