خبرگزاری کار ایران

جابری انصاری در دیدار نبی بری:

توافق اخیر در لبنان می‌تواند در سطح منطقه‌ای آثار مثبتی به همراه داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۸۳۳

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه که در ادامه سفر منطقه‌ای خود در حال دیدار از لبنان است، با نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین جابری انصاری در این دیدار با تبریک موفقیت‌های به دست آمده توسط رهبران لبنان در دستیابی به توافق سیاسی، آن را برخاسته از رشد و بهره‌گیری از تجارب طولانی جامعه لبنان دانست.

او افزود: لبنان در چند دهه گذشته توانسته است دو الگوی موفق در زمینه مقاومت در برابر اشغال صهیونیستی و همزیستی مسالمت‌آمیز اجتماعی ارائه کند و توافق اخیر در انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر و تشکیل دولت جدید نیز می‌تواند به الگوی موفق سومی در زمینه روش حل اختلاف میان جریان‌های سیاسی و اجتماعی مختلف در منطقه تبدیل شود.  

معاون وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد در شرایطی که بحران‌های مختلف در منطقه در جریان است توافق اخیر در لبنان بتواند علاوه بر تاثیر مثبت در لبنان، در سطح منطقه‌ای نیز آثار مثبتی به همراه داشته باشد.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز در این دیدار با اشاره به نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به دستاوردهای اخیر در منطقه بر ادامه رایزنی برای حل و فصل اختلافات و بحران‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به گفت‌وگوهایی که بین جریان‌های مختلف لبنان به ریاست وی برگزار می‌شود، آن را نمونه یگانه‌ای از گفت‌وگو بین طوایف و مذاهب و جریان‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در سطح منطقه معرفی و بر پیروی از این الگو برای حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

طرفین در این دیدار با اشاره به عمق روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لبنان بر استمرار و گسترش همکاری‌ها میان دو کشور تاکید کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز