خبرگزاری کار ایران

عین‌الله قشقاوی:

تلاش برای تحقق وحدت اسلامی وظیفه همه مسلمانان به ویژه رهبران دینی است

سفیر ایران در سنگال تاکید کرد: به رغم تنوع فرهنگی موجود در جهان اسلام، تلاش برای تحقق وحدت اسلامی وظیفه همه مسلمانان به ویژه رهبران دینی است و پیامبر اکرم(ص) بهترین محور این موضوع است.

 به گزارش ایلنا، «همایش وحدت اسلامی» با حضور عین‌الله قشقاوی، سفیر ایران در سنگال، پروفسور عبدالعزیز کبه (نماینده نخست‌وزیر و رئیس کمیساریای عالی حج سنگال)، عصمتی رایزن فرهنگی، معتقدی رئیس جامعة‌المصطفی، نمایندگان همه طریقت‌های معروف سنگال مانند مریدیه، تیجانیه، قادریه، لاین و دیپلمات‌های کشورهای اسلامی مقیم سنگال مانند فلسطین، لبنان، عراق، مراکش، تونس و سوریه در محل انستیتو اسلامی داکار برگزار شد. 

سفیر کشورمان در سخنان خود در این مراسم گفت: به رغم تنوع فرهنگی موجود در جهان اسلام، تلاش برای تحقق وحدت اسلامی وظیفه همه مسلمانان به ویژه رهبران دینی است و پیامبر اکرم(ص) بهترین محور این  موضوع است. 

پروفسور عبدالعزیز کبه که به نمایندگی از دولت سنگال در این همایش حاضر بود در سخنان خود وحدت انسانی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ما برادران انسانی هم هستیم و آنچه در تحقق وحدت اسلامی باید مورد نظر قرار گیرد فهم درست آیات اخلاقی قرآن کریم و عمل به آن است. 

علیون بدرابی، رئیس کانون نویسندگان سنگال نیز در سخنان خود با بزرگ خواندن فرهنگ ایرانی تصریح کرد: تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در جهت وحدت اسلامی قابل تقدیر و الگوگیری است.

به گزارش سفارت ایران در سنگال، شیخ احمدو سالوم (نماینده خلیفه مریدیه)، سیدی باب کونتا (نماینده خلیفه قادریه)، شیخ احمد تیجان آن (نماینده طریقه تیجانیه عمریه)، شیخ محمد قنصول (نماینده خلیفه عام اتباع اهل البیت)، شیخنالو (پژوهشگر قرآنی از طریقه مریدیه)، شیخ احمد تیجان‌گی (نماینده فدراسیون نبی‌الهی)، خانم سعاد لی (دانشجوی دکتری زبان فارسی دانشگاه تربیت مدرس تهران) دیگر سخنرانان این همایش دینی بودند که در سخنان خود بر اهمیت موضوع همایش و حمایت کامل خود از آن تاکید کردند. 

این همایش از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سنگال با همکاری کدخدای داکار و با حمایت کشورمان و برخی دیگر از نهادهای ایرانی فعال در این کشور برگزار شد، نمایش فیلم تواشیح مدح النبی(ص) شورای عالی قرآن از دیگر برنامه‌های این همایش که برای نخستین بار در سطحی ملی برگزار شد. 

کد خبر : ۴۴۱۳۴۰