خبرگزاری کار ایران

امیر اسماعیلی مطرح کرد؛

برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷ در منطقه جنوب کشور/فقط سامانه‌های بومی مورد آزمایش قرار می‌گیرند

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) از برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷ در منطقه جنوب کشور طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر فرزاد اسماعیلی در نشستی اعلام کرد: رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷ از فردا در منطقه جنوب کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وسعت منطقهٔ عملیات رزمایش، خاطر نشان کرد: وسعت منطقه رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷، استان‌های خوزستان، هرمزگان و بوشهر را شامل شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش با اشاره به مشارکت یگان‌های مختلف ارتش و سپاه در این رزمایش اظهار کرد: رزمایش مشترک سراسری مدافعان آسمان هفت با مشارکت یگان‌های پدافند ارتش و سپاه و یگان‌های کنترل عملیاتی از نیروهای دریایی ارتش و سپاه، نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه و همچنین توپخانه‌ها و دیده بانی‌های نیروهای زمینی ارتش و سپاه و یگان‌های دفاع هوایی نیروی انتظامی و بسیج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه منطقه عملیات رزمایش مساحت ۴۹۶ هزار کیلومتر مربع را شامل می‌شود خاطر نشان کرد: منطقه عملیات از ماهشهر تا چابهار است و تا عمق اهواز و دزفول تا شیراز و متصل به کرمان و چابهار و به طرف دریای عمان و خلیج فارس در جزایر سه گانه است و این رزمایش در بیش از هزار نقطه دفاع هوایی در تمامی نیروهای مسلح با فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) برگزار می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در ادامه به بیان ویژگی‌های رزمایش مدافعان آسمان ولایت هفت پرداخت و منطقه عملیاتی این رزمایش را یکی از این ویژگی‌ها برشمرد و اظهار کرد: این رزمایش در حساسترین نقطه کشور برگزار می‌شود. ما شاهد حضور تعدادی از هواپیماهای فرا منطقه‌ای در بیرون از مرزهای هوایی خلیج فارس و دریای عمان هستیم. در همین راستا تاکید و توصیه همیشگی پدافند هوایی این است که این هواپیما‌ها کمافی سابق باید حریم خود را حفظ کنند و از صحنه و منطقه رزمایش به دور باشند.

وی با بیان اینکه در منطقه حساس جنوب کشور شاهد حجم بالای پروازهای مسافربری عبوری هستیم ادامه داد: در هر ۲۴ ساعت بین ۷۰۰ الی ۸۰۰ فروند هواپیما از فضای رزمایش عبور می‌کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) استفاده تلفیقی از سامانه‌های دفاع هوایی ارتش و سپاه در بخش‌های راداری، شنود الکترونیکی و موشکی ارتفاع پایین، متوسط و بالا در تمام طیف‌های فراکنسی (UHF) – (VHF) (HF) را از دیگر ویژگی‌های این رزمایش برشمرد و گفت: در رزمایش مدافعان حریم ولایت هفت به نوعی جنگ الکترونیک و حجم بالای شلیک‌ها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در جریان شلیک‌ها و تست‌های پیش بینی شده در این رزمایش، سامانه‌های جدید موشکی و راداری به صورت تلفیقی با سامانه فرماندهی و کنترل تاکتیکی فکور در منطقه رزمایش تست خواهد شد.

امیر اسماعیلی علت انجام این تست را ارزیابی سرعت عمل بالا در انهدام پهبادهایی که طول آن‌ها به اندازه نصف طول موشک‌ها است عنوان کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) اظهار کرد: در این رزمایش شاهد حجم بالای شلیک موشک‌ها و توپخانه‌ها همزمان با عبور حجم بالایی از پروازهای مسافرتی از آسمان منطقه رزمایش خواهیم بود.

وی در پایان با بیان اینکه از سامانه اس ۳۰۰ در این رزمایش استفاده نخواهد شد خاطر نشان کرد: در رزمایش مدافعان آسمان ولایت هفت فقط سامانه‌های بومی مورد استفاده و آزمایش قرار می‌گیرند.

کد خبر : ۴۴۱۵۶۶