خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان؛

مجلس با تعیین سقف برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تعیین سقف برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان مخالفت کردند.

به گزارش یلنا، نمایندگان درجریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حذف ماده ۳۴ این لایحه با پیشنهاد «اسفندیار اختیاری»، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ۱۱۷ رأی موافق، ۷۶ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. 

گفتنی است؛ پیش از این لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد ارجاع این ماده به کمیسیون را مطرح کرد که نمایندگان با آن مخالفت و به حذف کل آن رأی دادند. 

همچنین پیش از رأی‌گیری «صدیف بدری»، نماینده اردبیل در مخالفت با حذف این ماده و هادی قوامی نماینده اسفراین در موافقت با حذف نظرات خود را مطرح کردند. 

در ماده ۳۴ آمده بود: پاداش پایان خدمت موضوع قانون «پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری کارکنان دولت مصوب ۲۶/۲/۱۳۷۵» و اصلاحات آن و پاداش‌های مشابه در کلیه دستگاههای اجرای موضوع این قانون، حداکثر معادل هفت برابر حداقل حقوق و مزایای موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری در ازای هر سال خدمت که از لحاظ بازنشستگی و وظیفه ملاک محاسبه قرار می‌گیرد، خواهد بود. هرگونه پرداخت خارج از ضوابط این قانون تحت این عنوان و عناوین مشابه در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی محسوب می‌شود.

کد خبر : ۴۴۱۶۳۷