خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

گناه تضعیف موضع مذاکراتی ایران در مقابل حرکت‌های آتی آمریکا بر عهده کریمی قدوسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: انتشار سخنان ظریف در کمیسیون امنیت ملی، گرا دادن و اطلاع رسانی به آمریکا از تاکتیک‌های مذاکراتی کشور است.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی درباره اقدام غیرمنطقی و عجیب کریمی قدوسی نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت امور خارجه از اقدام غیراخلاقی، غیرقانونی و غیرشرعی آقای کریمی قدوسی و اندک شمار دیگر از نمایندگان در انتشار متن بخشی از اظهارات وزیر امور خارجه در جلسه محرمانه و بسته مورخ ۲۸ آذرماه با اعضای محترم کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی، که خلاف منافع ملی و امنیت ملی کشور است شدیدا اظهار تاسف می‌کند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: هر عقل سلیمی که ذره‌ای به فکر منافع ملی و نگران افشای اسرار کشور در برابر بیگانگان و بخصوص آمریکا باشد می‌داند که نباید صحبت‌های خصوصی وزیر خارجه را که در جمع محدودی از نمایندگان معتمد مجلس بیان شده و برای نمایندگان مردم از باید‌ها و نبایدهای بیان مواضع و نحوه موضعگیری در کشور صحبت می‌کند، افشا کرد. 

وی افزود: حتی اگر به متن پیاده شده توسط خود آقای کریمی قدوسی نیز رجوع شود کاملا روشن است که منظور آقای ظریف از اشتباه، برخی اشتباهات در نحوه موضع‌گیری عمومی پیرامون یک موضوع خاص بوده که هیچ ارتباطی با مفاد برجام یا استراتژی مذاکرات و نحوه انجام مذاکرات و یا نگارش برجام ندارد. انتشار این سخنان (که وزارت امور خارجه به دلایلی کاملا روشن قادر به تایید صحت و سقم آن‌ها یا ارائه توضیحات بیشتر نیست) گرا دادن و اطلاع رسانی به آمریکا از تاکتیک‌های مذاکراتی کشور است و می‌تواند موضع مذاکراتی جمهوری اسلامی را در مقابل حرکت‌های آتی آمریکا تضعیف کند و بدیهی است که گناه آن بر عهده آقای کریمی قدوسی است. 

بهرام قاسمی در پایان اظهار داشت: وزارت امور خارجه از عدم پایبندی مدعیان اخلاق و تدین به موازین قانونی جلسات محرمانه و نادیده انگاشتن و ذبح مصالح ملی و امنیتی کشور به پای مطامع شخصی و جناحی بسیار متاسف است و از این پس مجبور است برای افشاء نشدن تاکتیک‌های مذاکراتی و تصمیمات استراتژیک و حساس ملت و نظام، در نحوه و شکل برگزاری چنین نشست‌هایی دقت بیشتری کند.

کد خبر : ۴۴۱۶۶۳