خبرگزاری کار ایران

در تذکر آیین نامه‌ای؛

تابش: پیشنهادات نمایندگان باید کتباً ارائه شود/ لاریجانی: از کجا می‌دانید که کتباً ارائه نشده؟!

نماینده اصلاح‌طلب مردم اردکان در مجلس با انتقاد از رویه خلاف آیین‌نامه بررسی لایحه برنامه ششم، نسبت به ارائه پیشنهادات نمایندگان بدون این‌که به صورت کتبی مطرح شود، و همچنین تصویب برخی مواد بدون اظهارنظر موافقان و مخالفان آن ماده، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدرضا تابش در جریان نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به مواد ۱۸، ۲۲، ۱۵۳ و ۱۵۷ آیین‌نامه داخلی مجلس، اعلام کرد: در این مواد تاکید شده هیات‌رییسه مجلس خلاف آیین‌نامه عمل نکند و همچنین شرح وظایف اختیارات ادارات جلسه نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ساز و کار قانونی نحوه بررسی رسیدگی به طرح‌ها و لوایح و پیشنهادات نمایندگان در آیین‌نامه داخلی مجلس، خطاب به رییس مجلس گفت: در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس، رویه‌ای شکل گرفته که پیشنهادات نمایندگان بدون آن‌که به چاپ برسد، مطرح می‌شود یا بدون این‌که مخالف یا موافق اظهارنظر کنند، رأی‌گیری شده و گاهی نیز به تصویب رسیده است که این اقدام خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است.

علی لاریجانی با تاکید بر این‌که تذکر تابش وارد نیست، گفت: شما از کجا می‌دانید که پیشنهادات کتباً ارائه نشده است؟! هر یک از پیشنهاداتی که ارائه شد، به‌صورت کتبی مطرح شده بود.

کد خبر : ۴۴۱۷۱۲