خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان؛

بودجه صندوق‌های بیمه‌گر اجتماعی تا پایان سال آخر برنامه ششم باید مستقل شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۹۳۴

نمایندگان مجلس تصویب کردند تا پایان سال آخر برنامه ششم بودجه سازمان ها و صندوق های بیمه گر اجتماعی مستقل شود.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کل کشور پس از اعمال تغییراتی با ماده ۴۰ این لایحه با ۱۳۹ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. 

در اصلاحیه ماده ۴۰ این لایحه آمده است که دولت به گونه‌ای برنامه‌ریزی نماید که تا پایان سال آخر برنامه، بودجه سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه گر اجتماعی مستقل‌ شده و از محل بودجه عمومی اعتباری به آن‌ها پرداخت نگردد. 

همچنین نمایندگان موارد حذف شده در این ماده را با ۱۴۱ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در جلسه را به ذیل بند ۸ ماده ۷ لایحه برنامه ششم توسعه انتقال دادند. 

بنابراین پس از اصلاح صورت گرفته فراز اول ماده ۴۰ لایحه برنامه ششم که شامل موارد زیر است به ذیل بند ۸ ماده ۷ لایحه برنامه ششم منتقل شد. 

کلیه تصویب‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و همچنین تصمیمات و مصوبات هیأتهای امناء و مقامات اجرائی و مراجع قوه مجریه به‌استثناء احکام محاکم قضائی که متضمن بار مالی برای صندوقهای بازنشستگی یا دستگاههای اجرائی و دولت باشد درصورتی قابل اجراء است که بار مالی ناشی از آن قبلاً محاسبه و در قوانین بودجه کل کشور و یا بودجه سالانه دستگاه یا صندوق ذی‌ربط تأمین اعتبار شده باشد. درغیراین ‌صورت عمل مراجع مذکور در حکم تعهد زائد بر اعتبار است و مشمول پرداخت از سوی دستگاه یا صندوقهای مربوطه نخواهد بود. دستگاه‌ها و صندوقهای مربوط مجاز به اجرای احکام مقامات اجرائی و مراجع قوه مجریه که بار مالی آن تأمین نشده است، نیستند. اجرای احکام یادشده فقط در حدود منابع مذکور ممکن است درهرحال تحمیل کسری بودجه به دولت و دستگاههای اجرائی و صندوق‌ها غیرقابل پذیرش می‌باشد. مسؤولیت اجرای این بند به‌عهده رؤسای دستگاه‌ها و صندوق‌ها و مدیران و مقامات مربوط است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز