خبرگزاری کار ایران

محمود واعظی:

آغاز فصل جدیدی از روابط تهران و باکو

وزیر ارتباطات گفت: فعالیت کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی که همراه هیات اقتصادی کشورمان به باکو سفر کرده تا در یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذبایجان حضور یابد، گفت: در یازدهمین جلسه این کمیسیون که در باکو برگزار می‌شود، راهکارهای اجرایی تصمیمات اتخاذ شده بررسی خواهد شد.

واعظی متذکر شد: در این اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان یک‌صد نفر از مسوولان و نمایندگان شرکت‌های مختلف از استان‌های تهران، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و دیگر استان‌های کشور حضور خواهند داشت و همزمان با این جلسه همایش مشترک کارآفرینان و بازرگانان دو کشور در باکو و نخجوان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به توافقات ایران و آذربایجان درباره اجرای پروژه‌های اقتصادی مشترک گفت: برخی از این پروژه‌ها به نتایجی رسیده و در این سفر پروژه‌هایی از جمله راه‌اندازی کارخانه مشترک داروسازی در باکو و واحد تولیدی خودروسازی در کوی‌صنعتی شهر نفت چالا در جمهوری آذربایجان بررسی خواهد شد.

واعظی خاطرنشان کرد: آنچه روسای‌جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان توافق کردند، قطار مسافربری در مسیر نخجوان - تبریز - مشهد روز پنجشنبه راه‌اندازی خواهد شد. پروژه‌های اقتصادی دیگر برای اجرای در دستور کار دو کشور وجود دارد که با بررسی همه آنها در جلسه این کمیسیون می‌توانیم فصل جدیدی در روابط دو کشور بگشاییم.

کد خبر : ۴۴۲۰۲۴