خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در آنکارا:

رسانه‌ها در زمین دشمنان روابط ایران و ترکیه بازی نکنند

رهبر حزب سعادت ترکیه در راس هیأتی از مقامات حزب سعادت با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران با سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایلنا، تمل کاراملا اوغلو، رهبر حزب سعادت ترکیه در این دیدار گفت: روابط دیرینه ایران و ترکیه بسیار ارزشمند و ضامن صلح، برقراری ثبات و تامین امنیت منطقه و جهان است.

او افزود: دوستی بین ایران و ترکیه محدود به دوره اخیر نیست و قدمتی ٥٠٠ ساله دارد. 

کاراملا اوغلو ادامه داد: منطقه‌‌ای که در آن قرار داریم در یک قرن اخیر صحنه درگیری‌های شدید بوده، اما ایران و ترکیه همواره در کنار هم در صلح و آرامش زیسته‌اند و مرزهای دو کشور مظهر صلح و دوستی بوده است. 

رهبر حزب سعادت ترکیه تاکید کرد: از این منظر می‌توان گفت ایران و ترکیه در طول تاریخ نیز نقش مشترک و وظیفه مهمی برای تامین صلح، ثبات و تامین امنیت و صلح در منطقه و جهان برعهده داشته‌اند. 

کاراملا اوغلو با اشاره به اینکه عده‌ای در تلاشند تا روابط و دوستی بین ما را برهم زنند و ما دقیقا این تلاش‌ها را زیر نظر داریم، تصریح کرد: دولت آنکارا حساسیت لازم را در این راستا به خرج می‌دهد و حزب متبوع وی نیز از این وجود  چنین حساسیتی،  رضایت دارد.

رهبر حزب سعادت تاکید کرد: ما معتقدیم که نباید بر برخی اختلاف‌نظرها تمرکز کرد، بلکه باید نقاط اشتراک را توسعه دهیم. خصوصا اینکه مناسبات دو کشور دارای پایه و اساس خوبی است. 

او افزود: باید در همه زمینه‌ها با نزدیک‌سازی نقطه نظرها مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را ارتقاء داده و در زمینه مسائل منطقه‌ای در مسیر استقرار صلح و ثبات گام برداریم. 

محمدابراهیم طاهریان‌فرد، سفیر ایران در ترکیه نیز در این دیدار گفت: دو کشور و ملت ایران و ترکیه در شرایط دشوار همواره در کنار یکدیگر بوده و خواهند بود. 

او افزود: در طول تاریخ روابط دو کشور و ملت بارها در بوته آزمایش قرار گرفته و همواره طرفین با پشت سر نهادن فراز و فرودهای مختلف از همه آزمون‌های سخت، سربلند بیرون آمده‌اند. 

سفیر ایران تصریح کرد: البته این بسیار طبیعی است که در مواردی قرائت‌های متفاتی نسبت به یک پدیده وجود داشته باشد، ولی بهترین راه برای رسیدن به قرائتی مشترک، از طریق گفت‌وگوهای سازنده، تفاهم و توسعه اعتماد فیمابین ایجاد خواهد شد و خوشبختانه بین ایران و ترکیه نیز همواره در زمینه مسائل مورد علاقه، رایزنی‌های خوبی جریان داشته است.

طاهریان‌فرد ادامه داد: البته در این میان احزاب و رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در شکل‌دهی روابط سازنده، توسعه اعتماد و برقراری تفاهم نقش مهمی دارند.

او با انتقاد ازفضاسازی‌های منفی و یکسویه برخی رسانه‌ها تاکید کرد: اصحاب رسانه باید بسیار مراقب باشند که در زمین دشمنان روابط ایران و ترکیه بازی نکنند. چراکه تمام تلاش بدخواهان این است که با ایجاد فضای منفی احساسی همراه با جریان ساختگی و کاذب خبری، مردمانمان را ازهم دور کرده تا اهدافشان را محقق کنند.

کد خبر : ۴۴۲۴۶۲