خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار بشار جعفری؛

بازی با برگ تروریست‌ها بازی با آتش است

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل بازی با برگ تروریست‌ها را بازی با آتش خواند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان امروز در دیدار بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، با بیان این مطلب، راه‌حل سیاسی بر مبنای گفت‌وگوی سوری - سوری برای تحقق راه‌حل سیاسی را مهم ارزیابی کرد و افزود: تروریست‌ها در سوریه در تعارض با صلح و امنیت سوریه و منطقه است.

دستیار ویژه رئیس مجلس درامور بین الملل گفت: تهران به حمایت‌های موثر خود تا تحقق کامل راه‌حل سیاسی در سوریه ادامه خواهد داد.

امیرعبداللهیان با اشاره به سیاست کشورمان برای تقویت تعاملات دوستانه با کشورهای اسلامی افزود: راهبرد ایران بر مبنای توسعه و گسترش همه جانبه همکاری‌های برادرانه با همه کشورهای منطقه و اسلامی است.

وی ابتدای این دیدارضمن تبریک آزادسازی شهر حلب از اشغال تروریست‌ها گفت: مقاومت و پایداری مردم، نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در شهر حلب، به شکست تروریست‌های تکفیری انجامید و اکنون باید جامعه جهانی در ارسال کمک‌های انسان دوستانه به حلب، فوعه و کفریا و سایر مناطق بحرانی تسریع کند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل، روابط دو کشور ایران و سوریه را عمیق، دوستانه و تاریخی ارزیابی کرد و افزود: ایران و سوریه به عنوان دو کشور مهم جهان اسلام و حامی محور مقاومت، دارای مناسبات غنی و راهبردی هستند.

بشار جعفری نماینده دائم سوریه درسازمان ملل متحد نیز در این دیدار، به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران به عنوان هم‌پیمان سوریه در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: ایران در مبارزه با جریان تکفیری و تروریسم از کشورهای پیشگام به شماره می رود.

وی با اشاره بحران انسانی در سوریه گفت: پایان دادن به بحران انسانی در سوریه در گرو همکاری و هماهنگی بین المللی با دولت سوریه در زمینه مبارزه با همه انواع تروریسم و نیز اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص است.

به گزارش خانه ملت، بشار جعفری با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: رژیم صهیونیستی با تروریست‌های داعش و النصره همکاری و از آنها حمایت می‌کند.

نماینده دائم سوریه نزد سازمان ملل، ایران را از هم‌پیمانان اصلی در راه پایداری و حمایت از ملت‌سوریه دانست و از نقش اساسی مقام معظم رهبری، دولت، مجلس و ملت ایران در حمایت از مردم و دولت سوریه قدردانی کرد.

کد خبر : ۴۴۲۷۲۷