خبرگزاری کار ایران

ابوترابی فرد در تجمع ۹ دی بندرعباس:

ایستادگی در برابر نظام سلطه ایران را به یک قدرت سیاسی و امنیتی تبدیل کرده است

نماینده پیشین مجلس گفت: ایستادگی در برابر نظام سلطه امروز ایران اسلامی را به یک قدرت بزرگ سیاسی امنیتی و نماد اقتدار و امنیت تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امروز در مراسم گرامیداشت ۹ دی در بندرعباس اظهار داشت: ۹ دی حرکت مبتنی بر اندیشه، عقلانیت و بصیرت ملت ایران بود. 

وی با اشاره به آیه «أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا بیان‌ کرد: این آیه سه پیام مهم دارد اول اینکه اهل ایمان باید در برابر سختی‌ها و بلایا صابر باشند، صبر بسیار مهم است اما آنچه که گره گشاست و راه حرکت و اقتدار اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی را هموار می‌کند صبر جمعی است. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه صبر جمعی بر دو نوع داخلی و خارجی است تصریح‌کرد: صبر داخلی در حوزه اندیشه، تفکر، اجرا و مدیریت راه را برای اقتدار جامعه هموار می‌سازد و صبر خارجی، صبور بودن در برابر دشمن است. 

ابوترابی فرد ادامه داد: دفاع مقدس ثمره این تفکر قرآنی بود، شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و آحاد مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس با مقاومت خود دشمن را مجبور به قبول شکست کردند. 

وی بیان‌کرد: دشمن با همه توان به میدان آمد که انقلاب و نظام نباشد اما مردم با ایستادگی هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی خود را به نمایش گذارند اگر در برابر دشمن در دوران دفاع مقدس ایستادگی نمی‌کردیم امروز ملت عراق در برابر استکبار و گروه‌های مزدور نمی‌ایستاد، لبنان به نماد مقاومت ملت عرب تبدیل نمی‌شد و حلب پیروز اندیشه برآمده از آموزه‌های اسلام ناب در برابر تفکرات انحرافی نبود. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: پیام سوم این آیه شریفه آن است که مردان و زنان با ایمان بالا‌ترین سطح ارتباط را داشته باشند، مردان و زنان مومن باید بالا‌ترین قدرت دفاعی را برای دفاع از هویت اسلامی انقلابی و سرزمین خود برخوردار باشند و برای رسیدن به آن باید قوای نظامی هماهنگ و تحت فرماندهی واحد عمل کنند. 

وی گفت: امروز سپاه، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، پدافند هوایی و قدرت موشکی بازدارنده نظام جمهوری اسلامی به تعبیر مقام ارشد اطلاعات ارتش آمریکا، قدرت نظامی استکبار در منطقه را مهار کرده است، این قدرت نظامی ایران بود که آمریکا نتواند در خلیج فارس آشوب به راه بیندازد و امنیت را برای کشورهای حاشیه خلیج فارس به ارمغان آورده است. 

ابوترابی ابراز داشت: جامعه در رابطه پیوند امام با امت به یک جامعه مقتدر و هماهنگ تبدیل می‌شود به طوری که در فتنه سال ۸۸ هر سه حوزه مورد تهدید قرار گرفت به تعبیر رهبر معظم انقلاب در رابطه با فتنه ۸۸ که فرمودند که به گمان من مهم‌ترین هدف از حوادث دوران فتنه این بود که بین آحاد ملت شکاف بیندازد که نتوانستند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از اهداف استکبار و همراهان آگاه و ناآگاه داخلی این بود که انسجام ملت را مورد تهدید قرار دهند، پیوند آحاد جامعه را با یکدیگر در معرض تهدید قرار دهند. 

وی با تاکید بر اینکه هدف دیگر فتنه ۸۸ ایجاد شکاف بین امت و امام خویش بود گفت: همیشه و در طول دوران شکل‌گیری انقلاب، دوران خلق نظام اسلامی، دفاع مقدس و همه ادوار تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی، دشمن درصدد بوده که رمز وحدت، اقتدار و پیروزی ملت ایران که‌‌ همان پیوند استوار امت با رهبری است این نکته کلیدی را مورد هدف قرار داده است دشمن با گام برداشتن در این راه، مسیر تفرقه و خلق ناامنی در جامعه اسلامی را می‌خواست هموار کند. 

وی ادامه داد: هدف دیگر در فتنه این بود که امنیت کشور مورد تهدید قرار گیرد، ایران اسلامی نماد امنیت نه تنها در منطقه بلکه در دنیایی است که آمریکا آن را به سمت ناامنی سوق داده است داعش که امروز برای جهان تهدید است محصول سازمان سیا و موساد است. 

ابوترابی فرد تصریح‌کرد: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی این جریان پلید و پرخطر را خلق و امروز جهان با آسیب‌های آن روبه‌روست . 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هدف دیگر فتنه ارائه تصویری بی‌ثبات از ایران در رسانه‌ها و خلق امید در قلب دشمنان نظام بود، اما ملت بزرگ ایران در ۹ دی به پا خواستند و تیرخلاص بر قدرت‌های بیگانه و امال داخلی آنان زدند. 

ابوترابی فرد گفت: این حرکت عزت بخش برخواسته از بصیرت و درک زمان که متکی بر ایمان و بصیرت و اراده ملت و اراده خدا بود راه را برای خلق اقتداری نوین برای ملت و انقلاب اسلامی هموار کرد و کاخ آمال دشمن را ویران و غبار یاس و نومیدی بر جبهه دشمنان انقلاب فرو ریخت. 

وی بیان‌ داشت: هنجارشکنان که با اردوکشی خیابانی می‌خواستند نظام را مورد تهدید قرار دهند در برابر اراده مردم از پای درآمدند و عزت و اقتدار و عظمت ملت بار دیگر در برابر همه جهانیان به نمایش گذاشته شد. 

ابوترابی فرد گفت: تاکید بر حراست از ۹ دی، پاسداری از بصیرت، آگاهی و شعور سیاسی ملت ایران است ملت ایران در ۹ دی همچنان بر پیوند استوار خویش با رهبری، آرمان‌های امام پای می‌فشارد، این اقتدار مثال زدنی امروز ایران که به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تبدیل شده است دستاورد ایستادگی ملت بر سر اصول و ارزش‌های انقلاب است. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان ابراز داشت: ایستادگی در برابر نظام سلطه امروز ایران اسلامی را به یک قدرت بزرگ سیاسی امنیتی و نماد اقتدار و امنیت تبدیل کرده است.

کد خبر : ۴۴۲۸۵۱