خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای نگهبان :

صندوق‌های الکترونیکی نباید انتخابات ریاست جمهوری را تحت‌شعاع قرار دهد

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه این نهاد هیخ دخالتی در انتخابات شورای‌شهر ندارد، گفت: صندوق‌های الکترونیکی نباید انتخابات ریاست جمهوری را تحت‌شعاع قرار دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری صبح امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ۱۰هزار صندوق رای الکترونیکی و آخرین وضعیت برگزاری الکترونیک انتخابات گفت: ما در مورد انتخابات همکاری خوبی با وزارت کشور داریم. در این راستا جلسات کار‌شناسی برگزار شده و مکاتباتی هم داشته‌ایم و همکاری‌هایمان هم رو به جلو است. 

او ادامه داد: برای احراز هویت اعلام کرده‌ایم که به شرط حفظ شرایط امنیتی، احراز هویت می‌تواند در همه شعبات صورت بگیرد و وزارت کشور هم به دنبال عملیاتی کردن آن است. 

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به مسئله صندوق آرای الکترونیکی هم اظهار داشت: برای صندوق الکترونیکی برای انتخابات ریاست جمهوری هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم اما احتمالاً در برخی از صندوق‌ها بتوانیم این کار را انجام دهیم که بستگی به نظرات کار‌شناسی دارد. البته این مسئله باید به اعضای شورای نگهبان هم اطلاع داده شود و بستگی به نظر آن‌ها هم دارد. 

کدخدایی با بیان اینکه شورای نگهبان در مورد انتخابات شوراهای شهر و روستا دخالتی ندارد، تصریح کرد: گفته‌ایم برای صندوق‌های الکترونیک باید شرایط کافی باشد و نباید این مسئله انتخابات ریاست جمهوری را تحت شعاع قرار دهد. 

او در پاسخ به این سوال که نظر شورای نگهبان درباره بررسی‌هایی که در کمیسیون تلفیق برای سامانه تجمیع حقوق و مزایا و همچنین حداکثر حقوق مشخص شده برای جلوگیری از رخ دادن اتفاق‌های حقوق‌های نجومی چیست؟ خاطرنشان کرد: تا زمانی که لایحه و طرحی از سوی مجلس نیاید ما نمی‌توانیم اظهار نظری کنیم با این وجود اصل اینکه حقوق نجومی خلاف بوده در جامعه روشن است و امیدواریم تکرار نشود و مجلس هم تدابیر لازم را بیندیشد.

کد خبر : ۴۴۳۱۶۳