خبرگزاری کار ایران

از سوی نمایندگان مجلس؛

سازمان انرژی اتمی مکلف به تدوین طرح ملی مقابله با شرایط اضطراری نیروگاه‌ها شد

نمایندگان مجلس، سازمان انرژی اتمی را مکلف به تدوین طرح ملی مقابله با شرایط اضطراری نیروگاه‌ها و تاسیسات هسته‌ای کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه کشور، با اصل ماده ۵۱ لایحه مذکور با ۱۴۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند. 

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی حین بررسی این ماده، پیشنهاد درج عبارت «سازمان پدافند غیرعامل» بعد از عبارت «وزارت امور خارجه» را در بند ۱ این ماده مطرح کرد که نمایندگان با ۱۱۹ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در صحن با این اصلاحیه برای رفع ابهام موافقت کردند. 

همچنین رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان پیشنهاد دیگری مبنی بر اینکه عبارت شورای عالی امنیت ملی جایگزین عبارت هیات وزیران شود، ارائه کرد که نمایندگان با این پیشنهاد نیز با ۱۳۹ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند. 

در ادامه لاریجانی در جریان بررسی تبصره ۱ ماده ۵۱ لایحه برنامه ششم توسعه، پیشنهاد افزودن عبارت «پدافند غیرعامل» پس از عبارت «سازمان انرژی اتمی» را مطرح کرد که نمایندگان با ۱۳۲ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در صحن با این پیشنهاد نیز موافقت کردند. 

براساس ماده ۵۱ اصلاح شده لایحه مذکور؛ 

الف- در راستای اجراء و پیشبرد سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه و اقتصاد مقاومتی، سازمان انرژی اتمی مکلف است با رعایت اصول پدافند غیرعامل نسبت به تدوین طرح ملی مقابله با شرایط اضطراری نیروگاه‌ها و تأسیسات هسته‌ای با همکاری سازمان، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت کشور، وزارت امور خارجه، سازمان پدافند غیرعامل و سایر دستگاههای ذی‌ربط اقدام و به تصویب شورای عالی امنیت ملی برساند. 

تبصره ۱- دستگاههای اجرائی ذی‌ربط مکلفند نسبت به اجرای آن متناسب با شرایط داخلی و بیرونی نیروگاه‌ها با راهبری و نظارت سازمان انرژی اتمی ایران و سازمان پدافند غیرعامل به تناسب وظیفه اقدام نمایند. 

ب: درخصوص روستاهای هلیله و بندرگاه مجاور نیروگاه اتمی بوشهر براساس ضوابطی که توسط وزارت کشور و با همکاری سازمان انرژی اتمی و سازمان برنامه و بودجه تدوین می‌گردد، تعیین تکلیف شود.

کد خبر : ۴۴۳۱۷۳