خبرگزاری کار ایران

گرامی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

جلسه شورای مرکزی حزب اعتمادملی به زودی برگزار می‌شود/انصراف منتجب‌نیا از قائم‌مقامی محرز است

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: اگر آقای منتجب‌نیا از انصرافی که داد‌ه‌ منصرف شده یا فکر می‌کند اشتباه کرده است، این موضوع قابل تامل است و می‌شود آن را بررسی کرد.

اسماعیل گرامی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درواکنش به اظهارات رسول منتجب‌نیا در مورد تکذیب انصراف خود از قائم مقامی حزب اعتمادملی، گفت: ضمن احترامی که برای آقای منتجب‌نیا قائل هستیم و ایشان یکی از اعضای برجسته حزب اعتماد ملی می‌دانم اما انصراف او به استناد نامه مورخ ۲۴ آذر ۹۵ با مهر حزب اعتماد ملی و امضای خود به دبیرخانه حزب اعتماد ملی ارسال شده و در این نامه صراحتا انصراف خود را از جانشینی قائم مقام حزب اعتماد ملی اعلام کردند.

او افزود: سپس حجت‌الاسلام منتجب‌نیا نامه دیگری در اوایل آذر ماه به دبیرکل اعتماد ملی ارسال کرد که از محتوای نامه کامل مطلع نیستیم، اما در این زمینه خانواده آقای کروبی در جلسه شورای مرکزی حزب( ۹۵/۱۰/۱) به دو مورد اشاره کردند و انصراف قائم مقام را مورد تایید قرار دادند؛ مبنی براینکه منتجب‌نیا صراحتا انصراف خود اعلام کرده است و همچنین سه نفر را به عنوان قائم مقام به دبیرکل در نامه خود معرفی کرد تا در صورت پذیرش آقای کروبی وظایف دبیرکل را انجام دهند.  

سخنگوی حزب اعتماد ملی بیان کرد: پس از این دبیرکل در تاریخ ۶/۱۰/۹۵ نامه‌ای را خطاب به شورای مرکزی ارسال کرد و خواستار بررسی استعفای خود شد که در سطر نامه، دبیرکل انصراف آقای منتجب‌نیا را تایید کردند و گفتند که با توجه به انصراف قائم مقام  شورای مرکزی بدون توجه به عواطف و احساسات استعفای دبیرکل بررسی ‌شود، بنابراین انصراف آقای منتجب‌نیا در دو نامه محرز است.

گرامی‌مقدم با بیان اینکه انصراف در واژه حقوقی بالاتر از استعفا قرار دارد، گفت: استعفا را مقام بالایی می‌تواند تایید یا رد کند اما در  انصراف که اقدامی یک طرفه‌ است،  فرد از سمتی که دارد انصراف خود را اعلام می‌کند و برگشت‌ناپذیر است. بنابراین اگر آقای منتجب‌نیا از انصرافی که داد‌ه‌ منصرف شده یا فکر می‌کند اشتباه کرده‌ این موضوع قابل تامل است و می‌شود آن را بررسی کرد.  

او تاکید کرد: به دنبال حفظ انسجام اعتمادملی هستیم و همه تلاش می‌کنیم با بررسی کامل استعفای دبیرکل در جلسه شورای مرکزی تصمیم گرفته تا انشاءالله حزب اعتماد ملی به آرامش خود برگردد.

سخنگوی حزب اعتمادملی با بیان اینکه جلسه شورای مرکزی به زودی برگزار می‌شود، گفت: خانواده دبیر کل طی پیامی به آقای منتجب‌نیا تاکید کردند که جلسه شورای مرکزی در اسرع وقت انجام و درباره استعفای دبیرکل تصمیم‌گیری شود .

لازم به ذکر است در نامه استعفای دبیرکل حزب اعتماد ملی آمده است: اینجانب درخواست استعفا از دبیرکلی حزب را دارم و از دوستان تقاضا می‌‌کنم بدون دخالت عواطف و احساسات و به‌خاطر مصالح مهم‌تر حزب، این درخواست را قبول و تصویب کنند و با مدیریت جناب آقای منتجب‌نیا قائم‌مقام محترم، دبیرکل جدید را انتخاب کنند.

کد خبر : ۴۴۳۶۷۲