خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان؛

وزارت صنعت موظف به ساخت خودرو داخلی با ایمنی متناسب با حداکثر سرعت شد

نمایندگان مردم در خانه ملت وزارت صنعت و سازمان ملی استاندارد را موظف کردند تا در ساخت خودرو داخلی ایمنی را متناسب با حداکثر سرعت ارتقا داده تا تلفات به حداقل میانگین جهانی برسد.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با ۱۵۷ رای موافق، ۲۰ رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در مجلس با ماده ۶۸ آن موافقت کردند که بر اساس آن نمایندگان وزارت صنعت و سازمان ملی استاندارد را موظف کردند تا در ساخت خودرو داخلی ایمنی را متناسب با حداکثر سرعت ارتقا دهند. 

گفتنی است در ماده ۶۸ آمده است: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد موظف‌اند در طراحی و ساخت خودرو داخلی، ایمنی آن را متناسب با حداکثر سرعت ارتقا یافته و تلفات به حداقل میانگین جهانی برسد. 

همچنین نمایندگان با بند ب ماده ۶۸ نیز که به هماهنگی وزارتخانه‌های نفت، نیرو و راه و شهرسازی جهت افزایش بهره وری انرژی اشاره داشت مخالفت کرده و به حذف آن رای دادند، بر این اساس نمایندگان با ۱۴۴ رای موافق، ۳۰ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجوع ۲۱۱ نماینده حاضر در مجلس با حذف آن موافقت کردند.

 

کد خبر : ۴۴۳۷۷۷