خبرگزاری کار ایران

واکنش روحانی به موضوع اختلاف میان وزرای اقتصادی دولت

رییس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم به موضوع اختلاف میان برخی وزرا واکنش نشان داد و گفت: دعوا نیست اما اختلاف کار‌شناسی بین وزرا داریم که طبیعی است. افرادی که در دولت هستند می‌دانند که تا موقع رای گیری من رای نمی‌دهم تا همه حرف بزنند و همه نظرات شنیده شود. اگر جایی اختلاف و یا هماهنگی نباشد حتما مداخله می‌کنم چرا که این وظیفه رییس جمهور است. اختلاف نظرات کار‌شناسی وجود دارد که طبیعی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رییس جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم در مورد میزان صادرات غیرنفتی گفت: صادرات غیرنفتی در شش ماهه اول امسال خیلی بهتر از شش ماهه سال گذشته است. طبق آماری که وجود دارد در ۹ ماهه اول امسال حدود ۳۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم که حدود ۱۰ درصد به سال گذشته رشد داشته است.

روحانی در مورد افزایش قیمت ارز و اینکه گفته می‌شود دولت برای بالا بردن درآمدهای خود به دنبال افزایش قیمت ارز است، گفت: اصلا اینطور نیست. در سال‌های گذشته رشد نرخ ارز ۴ الی ۵ درصد بوده و ما همیشه این قیمت را در بازار نگه داشتیم تا مردم اطمینانی نسبت به آینده داشته باشند.

او ادامه داد: خود دلار در برابر پوند و یورو افزایش قیمت داشته و بطور طبیعی هم شاهد این رشد در ایران هستیم. نرخی که این روزهای اخیر بود حتما برمی گردد و مردم هم می‌توانند نسبت به مسئله تورم اطمینان داسته باشند. تلاش ما این است که در امسال و سال آینده شاهد تورم تک رقمی بوده و رشد اقتصادی نیز ادامه یابد.

 رییس جمهور با ابراز امیدواری از اینکه در سال آینده شاهد رشد سرمایه گذاری خارجی در کشور باشیم، اظهار کرد: چند روز آینده سالروز اجرای برجام است و قسمت‌ آخر تعهدات ما در فوردو در همین ایام انجام خواهد شد. امیدواریم طرف مقابل به تمام تعهدات خود عمل کند و شاهد رونق اقتصادی در همه کشور‌ها بویژه کشورهایی که در برجام با یکدیگر در تعامل بودند، باشیم.

روحانی در مورد برخی اخبار مبنی بر دعوای وزرا در حوزه اقتصادی گفت: دعوا نیست اما اختلاف کار‌شناسی بین وزرا داریم که طبیعی است. افرادی که در دولت هستند می‌دانند که تا موقع رای گیری من رای نمی‌دهم تا همه حرف بزنند و همه نظرات شنیده شود. اگر جایی اختلاف و یا هماهنگی نباشد حتما مداخله می‌کنم چرا که این وظیفه رییس جمهور است. اختلاف نظرات کار‌شناسی وجود دارد که طبیعی است.

کد خبر : ۴۴۳۷۸۹