خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان؛

خبر حمله راکت از سواحل یمن به کشتی باری ایرانی قابل استناد نیست

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گزارش‌های داده شده مبنی بر حمله به یک کشتی باری ایرانی با خدمه پاکستانی توسط راکت‌هایی از سواحل یمن را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رسانه‌های پاکستان، سخنگوی وزارت خارجه این کشور در واکنش به خبرهای هفته گذشته در رسانه‌های پاکستانی مبنی بر اینکه یک کشتی ایرانی با نام «MV-Jouya-۸» مورد حمله راکت‌هایی از ساحل یمن قرار گرفته است را تکذیب کرد. در این گزارش گفته شد که هفت پاکستانی در این حمله کشته شده‌اند و تنها یک نفر جان سالم به در برده است. 

نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در نشست هفتگی روز پنجشنبه گفت: ماموران دیپلماتیک ما در تلاشند که این خبر را تاییدکنند اما هیچ تاییدی برای این حادثه وجود ندارد. 

او گفت: ما با سفارت یمن در پاکستان نیز در ارتباطیم اما آن‌ها نیز این حادثه را تایید نمی‌کنند. ما تاکید می‌کنیم که هیچ بیانیه رسمی و غیر رسمی‌ای از ایران و کسانی که در ابتدا این خبر فوری را منتشر کرده‌اند در این باره دریافت نکردیم. از این رو اخبار به هیچ وجه قابل استناد نیستند. ما هنوز برای تایید این خبر در تلاشیم. 

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در پاسخ به خبرنگار ایرانی درباره نشست سه جانبه اخیر بین روسیه و چین و پاکستان در مسکو در باره افغانستان نیز گفت: من هیچ ایده‌ای درباره اینکه دور بعدی نشست‌های سه جانبه قرار است کی و کجا اتفاق بیافتد ندارم. این فرایندی ادامه دار است و رایزنی‌ها ادامه خواهد داشت. ما در این نشست‌ها از افغانستان نیز دعوت به عمل می‌آوریم. این نشست به میزبانی مسکو صورت گرفت. 

او در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مساله فلسطین گفت: ما حمایت‌هایمان را از فلسطین اعلام می‌کنیم و به این سیاستمان نیز پایبندیم.

کد خبر : ۴۴۴۰۱۸