خبرگزاری کار ایران

محمدرضا باهنر:

زاهدی به طور مستقل اعلام نامزدی کرده است/ جبهه‌ نیرو‌های انقلاب شاید بتواند محوریت اصولگرایان را در دست بگیرد

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت:‌ اعلام نامزدی زاهدی انفرادی بوده و از طرف جبهه پیروان و یا جامعه مهندسین صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا محمدرضا باهنر در نشست امروز خود با اصحاب رسانه در پاسخ به ایلنا پیرامون ضرورت تشکیل جبهه نیروهای انقلاب اسلامی و اعلام کاندیداتوری محمدمهدی زاهدی گفت: هر چه جبهه‌ها به سمت وحدت حرکت کنند به نفع آن‌ها خواهد بود و هر چه در رقابت‌ها متکثر باشند، قاعدتا مضر است و جبهه مردمی نیروهای انقلاب که جدیدا اعلام موجودیت کرده در حال بررسی است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: جبهه‌های سنتی در گذشته فعال بودند که از جمله می‌توان به جبهه پیروان، جبهه پایداری و جبهه ایستادگی اشاره کرد و احزاب متعدد وجود دارند که فعالیت می‌کنند بنابراین به نظر می‌رسد جبهه نیروهای انقلاب از یک جامعیت خوب و نسبی برخوردار هستند و نیروهای اصولگرا در حال مطالعه این موضوع هستند که به این جبهه بپیوندند یا نپیوندند.

او افزود: جبهه مردمی نیروهای انقلاب این ظرفیت را دارد که محوری برای حرکت جامع اصولگرایی شود البته هنوز کار می‌برد و در جبهه پیروان در حال بررسی این موضوع هستیم.

باهنر در ادامه تاکید کرد: بعضی از تشکل‌ها از جمله جامعه اسلامی مهندسین به این جمع‌بندی رسیده‌اند که هماهنگی و همراهی خود را با این جبهه اعلام کنند و به آن بپیوندند و همچنین در جبهه پیروان که ۱۸ تشکل اصولگرا قرار دارند بحث‌های جدی صورت گرفته و در آینده نه چندان دور به تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به خبر اعلام کاندیداتوری زاهدی بیان کرد: اعلام نامزدی زاهدی انفرادی بوده و از طرف جبهه پیروان و یا جامعه مهندسین صورت نگرفته است و اکنون تصمیمی نداریم که هیچ کاندیدایی را تکذیب و تایید کنیم لذا افراد متعددی هستند که از گوشه و کنار اعلام آمادگی می‌کنند اما درخواست ما از همه آن‌ها این است که نهایتا به یک وحدت جدی برسیم.

او ضمن هشدار و یادآوری به اصولگرایان گفت: در مجلس گذشته با توجه به اینکه جریان‌های اصولگرایی به وحدت رسیدند، اما در انتخابات تهران اگر چه جبهه اصولگرایی رقابت را واگذار کرد و لیست امید رأی آورد، در تحلیل آرا، آنهایی که در دو لیست اصلی امید و اصولگرایان نبودند افت رأی آن‌ها بسیار شدید بود و آنهایی که تک روی کردند و به صورت مستقل وارد شدند آرایشان به ۷۰، ۸۰ هزار رأی بیشتر نرسید.

باهنر گفت: عزیزان در نظر داشته باشند اگر قرار است کاری هم انجام شود کار گروهی، واحد و وحدت بخش باشد و حرکات غیرهمسو می‌تواند خسارات زیادی وارد کند. به کسانی که این حرکت را ایجاد می‌کنند و هم به سایر افرادی که در این راستا فعالیت دارند، توصیه ما این است که اگر افرادی به این جمع‌بندی می‌رسند که اعلام کاندیداتوری کنند این آمادگی را داشته باشند که با سایرین همراه شوند و به صورت جداگانه کاری انجام ندهند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اصلاح طلبان معتقدند که روحانی به دلیل عمل نکردن به وعده‌های اقتصادی ریزش آرا دارد و بحث گزینه پیشنهادی را به جای روحانی مطرح می‌کنند، گفت: به نظر من طیف اصلاح طلبان از روحانی عبور نمی‌کنند و رگه‌هایی در جریانات اصلاح طلبی وجود دارد که بعضا افراد دیگری را به عنوان جایگزین روحانی مطرح می‌کنند که چندان قوی نیستند.

او با بیان اینکه اصلاح‌طلبان کاندیدای جامع‌تری از روحانی ندارند، ادامه داد: در چند ماه اخیر یک سری حرف‌ها مطرح شد که بیشتر در جهت مظلوم نمایی برای دولت یازدهم بود مبنی بر اینکه روحانی تایید صلاحیت نمی‌شود که این‌ها در راستای مظلوم کردن دولت یازدهم است و با توجه به صحبت‌های شب گذشته رئیس جمهور در مصاحبه مطبوعاتی که عنوان شد ورود به انتخاب هنوز زود است، معتقدم این مباحث تعارف است و آقای روحانی قطعا در انتخابات هستند. 

باهنر یادآور شد: به طور طبیعی آرای روحانی ریزش‌هایی داشته و ممکن است در زمانی که قدرت را در اختیار داشته برخی اهداف محقق نشده باشد. ممکن است برخی از اقدامات دولت نیز به ذائقه مردم ننشسته باشد.  ذائقه مردم هنوز از بیکاری و رکود تلخ است و حتما ریزش آرا وجود دارد اما در کشور ما صحنه انتخابات طی دو ماه آخر شکل می‌گیرد و ریزش‌ها و رویش‌ها بیشتر خودنمایی می‌کند. 

او در ادامه گفت: اصلاح طلبان امیدشان به آلترناتیو مقابل روحانی است. 

دبیر کل جبهه پیروان در پاسخ به سوالی مبنی بر اعلام کاندیداتوری میرسلیم بیان کرد: تنوع کاندیدا در آغاز شروع فعالیت‌های انتخاباتی مذموم نیست اما اگر این روند ادامه داشته باشد می‌تواند آسیب برساند و اگر منجر به وحدت نرسیدن شود، مانند انتخابات گذشته با شکست روبرو می‌شویم. 

او تاکید کرد: جبهه پیروان ۱۸ تشکل دارد و موتلفه یکی از آن‌ها به شمار می‌آید. آقای میرسلیم کاندیدای جبهه پیروان نیست و در مورد کاندید نهایی نمی‌توان اکنون بحث کرد لذا اینکه کاندیداهای متکثر تا کی در صحنه باقی می‌مانند مساله‌ای است که باید نسبت به آن بحث شود. 

باهنر با اشاره به تایید صلاحیت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری گفت: صلاحیت‌های انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس متفاوت است و اینکه اگر کسی در انتخابات ریاست جمهوری مورد تایید واقع نشود مبنی بر این نیست که برای مشکلات اعتقادی یا مالی رد صلاحیت شده است بلکه پست ریاست جمهوری پست بسیار رفیعی است و برای انتخابات ریاست جمهوری ممکن است افراد دارای پست‌های دیگر باشند اما مورد قبول واقع نشوند و برای این موضوع عوامل بیرونی و رقابتی وجود دارد. 

این فعال اصولگرا با اشاره به جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: جبهه نیروهای انقلاب شاید بتوانند در آینده محوریت اصولگرایان را در دست بگیرد و ما به دنبال آن هستیم که زود‌تر بتوانیم تکثر را به حداقل برسانیم. 

باهنر در پاسخ به احتمال کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ گفت: در مورد شخص من بحث‌های زیادی مطرح شد که بنده کاندیداتوری خود را تکذیب می‌کنم.

باهنر در پاسخ به سوالی درباره احتمال کاندیداتوری مرضیه وحید دستجردی به عنوان کاندیدای نهایی اصولگرایان گفت: تا به حال روال این گونه نبوده و شورای نگهبان در عمل و تفسیر تاکنون رجل سیاسی را این گونه مطرح کرده که خانم‌ها جزو رجل سیاسی محسوب نمی‌شوند و به همین دلیل بعید می‌دانم امکان شرکت بانوان به عنوان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری فراهم شود. البته سخنگوی شورای نگهبان در صحبت‌های اخیر اشاره کرده‌اند که در حال بررسی حضور خانم‌ها به عنوان نامزد در انتخابات هستند. 

دبیر کل جبهه پیروان درباره اعلام کاندیداتوری مصطفی میرسلیم به عنوان نامزد حزب موتلفه و تاکید این حزب بر حضور او در صحنه انتخابات گفت: اکنون حداقل ۲۰ الی ۳۰ نفر اسامی مطرح هستند که خود را برای انتخابات ریاست جمهوری گرم می‌کنند و حزب موتلفه اعلام کرده که با اصولگرایان همراه خواهد بود و اینکه آن‌ها کاندیدایی را معرفی کنند طبیعی است اما بعید می‌دانم بعد از مشخص شدن نامزد نهایی اصولگرا بر نامزد خود اصرار بورزند. 

او در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد همراهی جبهه پایداری با اصولگرایان در انتخابات سال ۹۶ گفت: امیدواریمان در این زمینه نسبت به گذشته بیشتر است هر چند اکنون اختیاری از طرف جبهه پایداری ندارم که بگویم آن‌ها پذیرفته‌اند اما می‌توان گفت همه آنهایی که در مجلس دهم بودند اکنون هستند و حتی بر آن‌ها اضافه خواهد شد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی مبنی بر معضلات اجتماعی مانند کارتن‌خوابی و گورخوابی و مشکلات اقتصادی و اقدامات دولت گفت: اینکه دولت می‌تواند در ۶ ماهه اول سال، رشد اقتصادی را به ۷ درصد برساند می‌توان گفت هم درست است و هم غلط. اما اگر بخواهیم در این مقاطع ساعتی و روزانه نگاه کنیم این آمار درست است ولی نمی‌توانیم به عنوان شاخص در نظر داشته باشیم که مردم بتوانند آن را حس کنند.

او با تاکید بر اینکه مساله عبور از رکود و بیکاری را مردم حس نمی‌کنند، گفت: اگر مسکن در رکود است و اجاره ساختمان افزایش یافته نشان می‌دهد که مردم عبور از رکود و بیکاری را با گوشت و پوست خود حس نکردند و آمارهایی که اعلام می‌شود اثر ماندگار در اذهان مردم ندارد لذا آمار زمانی می‌تواند واقعی باشد که نتایج آن به ذائقه مردم بنشیند.

دبیرکل جبهه پیروان بیان کرد: شاخص‌ها با احساس شاخص متفاوت است مانند اینکه امنیت با احساس امنیت لزوما منطبق نیست و حاکمیت دولت باید امنیت را برقرار کنند و احساس امنیت را در حوزه‌های مختلف برای مردم به وجود آورند.

دبیر کل جبهه پیروان گفت: مردم کماکان از رکود و گرانی رنج می‌برند و دولت باید بتواند جواب این وضعیت را بدهد و سعی نکند زمین رقابت را عوض کند.

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور آیت الله مقتدایی در انتخابات آتی گفت: اصلا چنین چیزی نشنیدیم و هیچ خبری در این زمینه ندارم.

کد خبر : ۴۴۴۰۹۵