خبرگزاری کار ایران

پزشکیان خطاب به نماینده کاشمر:

به بهانه برخورد با چند پزشک خلافکار، آبروی جامعه پزشکی را نبریم/ حرف‌های من براساس منافع شخصی نیست

در جریان بررسی برنامه ششم توسعه مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تذکر آیین‌نامه ماده ۷۹ داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، پزشکیان پس از اظهارات بهروز بنیادی نماینده کاشمر در مورد اینکه پیشنهادهای پزشکیان ضد پزشک است گفت: من خودم پزشک هستم و تعجب می‌کنم چطور می‌گویند پیشنهادهای من ضد پزشکان است. هیچ کدام از حرف‌هایی که من اینجا می‌زنم براساس منافع شخصی نیست. اگر قرار بود من منافع خود را ببینم می‌بایست الان ۱۰ مطب داشته باشم.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: نمایندگانی که فکر می‌کنند مشکل پزشکان با کار کردن در چند بیمارستان و یا مطب حل می‌شود، اشتباه می‌کنند. به جای این صحبت‌ها و تفکرات باید ساختار را درست کنیم و به بهانه برخورد با دو درصد پزشک خلافکار آبروی جامعه پزشکی کشور را نبریم.

وی تصریح کرد: با پزشکی که در بیمارستان بیماران را ویزیت نمی‌کند و آنهارا مجبور می‌کند تا به مطب بیایند باید برخورد شود و باید قانونی بنویسیم که همه به وظیفه خود به درستی عمل کنند. اگر پزشکان متعهدند در بیمارستان مریض را ویزیت کنند این کار را انجام دهند.

پزشکیان افزود: ما باید ببینیم کشورهای بزرگ و توسعه یافته چه می‌کنند و براساس الگوی موفق آن‌ها عمل کنیم نه اینکه به یکدیگر نسبت دهیم که فلانی با پزشکان مخالف است و یا دنبال موضوعات دیگری است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: گناه من این است که دلم برای مردم می‌سوزد و می‌دانم در بیمارستان‌های مختلف مردم چه رنجی می‌کشند و به خاطر همین موضوع راه حلی که ارائه می‌دهم بهتر از خیلی از دوستانی است که خارج از این جریان هستند. اگر پزشک نبود سلامت هم نبود. ما پزشکانی داریم که با یک و دو میلیون تومان در مناطق محروم کار می‌کنند و یا ۲۴ساعته در بیمارستان‌ها مشغول به کار هستند باید از این پزشکان قدردانی شود.

این اظهارات پزشکیان در جریان بررسی بند ب ماده ۸۹ صورت گرفت.

کد خبر : ۴۴۴۸۲۰