خبرگزاری کار ایران

از سوی آیت‌الله اختری؛

آخرین اقدامات مجمع جهانی اهل بیت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تشریح شد

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت گفت: در برابر اقبالی که نسبت به اسلام وجود دارد توطئه‌هایی هم وجود دارد. در راس آن‌ها انگلیس است که از سال‌ها نیرنگ و توطئه در جهان اسلام و ایجاد تشکل‌های اختلاف‌افکن را ایجاد کرده که مهم‌ترین آن‌ها بهاییت و وهابیت بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت الله اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفت: مجمع جهانی اهل بیت یک ربع قرن از عمر تاسیسش می‌گذرد. پیشنهاد این مجمع قبل از این‌ها با حضور شخصیت‌های بزرگ و فرهیختگان فرهنگی و سیاسی دنیا مطرح شد و بعد از آن تشکیل شد.

او افزود: این مجمع مستقل و غیردولتی است و امروز حدود ۷۰۰ عضو از کشورهای مختلف دارد. بنای ما افزودن اعضا نیست فعلا با ۱۴۰ کشور در دنیا در ارتباطیم از هر کشور هم افراد زبده‌ای انتخاب می‌شوند و عضو مجمع قرار می‌گیرند. مجمع اهدافی را دنبال می‌کند. مذهب تشیع امروز با پشتیبانی با ایران شکل گرفته در طول تاریخ شبهاتی را در این مورد عنوان کرده‌اند. برای اینکه دیگران هم بدانند می‌گویم شیعه‌گری در دو زمینه تشکل گروهی و مذهبی و دیگری در وجود مفهومی معنا دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت تاکید کرد: از نظر تشکلی این تشکل ظاهری و وجود تشیع از سابقه دار‌ترین گروه‌های اسلامی است. در زمان امام علی (ع) شیعه تبلور پیدا کرد. هم چنین در عاشورا و کربلا هم امام حسین و یارانش در خطاب به دشمنان آن‌ها را شیعه ابوسفیان عنوان می‌کنند. از نظر علمی و فقهی هم زمان امام جعفر صادق (ع) این مذهب به عنوان مذهب جعفری تشکل خود را بدست آورده و تا آن زمان تشکل دیگری از دیگر مذاهب وجود نداشت.

او افزود: از نظر مفهومی هم از زمان پیامبر (ص) با نزول آیات شریفه قرآن در فضائل اهل بیت از پیامبر نقل شده است. در برابر اقبالی که نسبت به اسلام وجود دارد توطئه‌هایی هم وجود دارد. در راس آن‌ها انگلیس است که از سال‌ها نیرنگ و توطئه در جهان اسلام و ایجاد تشکل‌های اختلاف‌افکن را ایجاد کرده که مهم‌ترین آن‌ها بهاییت و وهابیت بود. این جریان امروز در چند قالب علیه شیعیان فعالیت می‌کنند. آمریکا و اسراییل هم در این حرکت می‌دمند.

آیت الله اختری گفت: امروز شاهد تشکیل گروهک‌های طالبان و داعش هستیم که همه دست پروده همین کشور‌ها هستند و از حامیان آن‌ها آل سعود جنایتکار است. تشیع و پیروان اهل بیت در عین روابط دوستانه باید از اساس مکتب خودمان هم حمایت کنیم. این مجمع بر اساس وحدت تلاش می‌کند به زبان‌های مختلف اقدام کند. در همین راستا بیش از ۲ هزار کتاب منتشر کردیم و بنیاد‌ها و خبرگزاری داریم نیاز به پشتیبانی و کمک حوزه‌های علمیه داریم که ما را در این مسیر کمک کنند.

کد خبر : ۴۴۵۱۴۹