خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از حاشیه‌های امروز مجلس؛

از آشتی کنان قاضی پور با لاریجانی تا گعده‌های طولانی جلالی

با سه شیفت شدن مجلس حاشیه های صحن علنی بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حاشیه‌های شصت و هشتمین جلسه علنی مجلس دهم بیشتر حول رئیس مجلس بود.

آشتی کنان

هفته پیش قاضی پور در یک اقدام تعجب‌برانگیز که برنامه ششم توسعه را پاره و آن‌را به سمت هیات رئیسه پرتاب کرد، باعث شد که همگی آماده یک بگو مگوی سخت را داشته باشند اما لاریجانی بدون هیچ واکنشی از کنار این واقعه گذشت.

اما امروز صحنه تغییر پیدا کرده بود و این قاضی پور بود که مدام در گوش لاریجانی خوش بش می کرد و معلوم بود صحبت‌هایی که می‌کند، خوشایند لاریجانی بوده که مدام به صحبت‌های نماینده ارومیه لبخند می‌زند.

رای دادن نمایندگان با قسم و آیه

درحالیکه این روزها به دلیل دو شیفت شدن  و بعضا سه شیف شدن مجلس، تمام کمیسیون‌ها فعالیت خود را متوقف کرده‌اند، نمایندگان کمتر فرصت می کنند که در خارج از فضای صحن علنی مجلس با یکدیگر صحبت کنند از همین رو در هنگام بررسی برنامه ششم، صحن شاهد گعده‌های چند نفری نمایندگان است. همین امر باعث شده که حضور نمایندگان در رای گیری مواد برنامه ضعیف باشد به طوریکه امروز در چند نوبت پزشکیان که در غیاب لاریجانی اداره مجلس را به عهده داشت از نمایندگان ایثار گر که گعهده مخصوص خود را تشکیل داده بودند خواست ایثار کنند و رای بدهند و یا در جای دیگر نمایندگان در معذورات شرعی قرار داد و گفت:«شرعا بلند شوید بیایید و  رای‌تان را بدهید...! خدا وکیلی بیاید رای‌تان را بدهید.»

چشم‌گیرترین گعده مربوط به کاظم جلالی بود که با کریمی قدوسی، برومند، حسنوند و برخی دیگر از نمایندگان بیش از ده دقیقه به طول انجامید و توجه همه را به خود جلب کرد.

کنایه لاریجانی به حاجی بابایی

پس از بررسی و تصویب ماده ۱۰۷ لایحه برنامه ششم توسعه برخی از نمایندگان قصد مطرح کردن مواد الحاقی را داشتند که لاریجانی با شوخی و خنده خطاب به این عده از نمایندگان گفت:‌ هنوز یک جلد کتاب دیگر که آقای حاجی بابایی نوشته اند باقی مانده است.

کنایه لاریجانی مربوط به تعدد مواد اضافه شده کمیسیون تلفیق به برنامه ششم توسعه بود که باعث شده این برنامه در چهار قسمت چاپ و تکثیر شود و در اختیار نمایندگان و رسانه ها قرار گیرد.

کد خبر : ۴۴۵۶۲۹