خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

عربستان باحمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی منطقه را به آشوب‌می‌کشاند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دولتمردان عربستان بجای فرافکنی‌های بی‌حاصل، بهتر است در صدد اصلاح روش و رفتار خود برآمده و به عواقب سیاست‌ها و اقدامات مخرّب خود بیندیشند.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان درباره جمهوری اسلامی ایران گفت: از جمله بازیگرانی که اصلاح رفتار آن برای صلح و آرامش جهانی ضروری می‌باشد، عربستان سعودی است که با حمایت سازمان یافته از گروه‌های تروریستی تکفیری منطقه را به آشوب کشانده است.

او با اشاره به اینکه تروریسم تکفیری بی‌تردید، ریشه در اندیشه وهابیت دارد، افزود: عربستان سعودی از یکسو مسبب جنایات خونین علیه مردم عرب سوریه، عراق و یمن به شمار می‌رود؛ و ازسوی دیگر بخاطر همسویی و همدستی با رژیم صهیونیستی مرتکب خیانت به مسلمانان، بویژه جهان عرب و آرمان فلسطین شده است. 

سخنگوی وزارت خارجه تأکید کرد: در گزارش‌های سازمان‌های اطلاعاتی غرب به کرّات تایید شده که ارتباط معنادار و سازمان یافته‌ای بین نهادهای رسمی عربستان و افراطیون تکفیری در سراسر جهان وجود دارد و به نظر می‌رسد اظهارات وزیر دفاع سعودی نوعی فرافکنی نسبت به این افشاگری‌های اطلاعاتی بوده که در چند روز اخیر نیز شاهد انتشار یکی از این گزارش‌های مستند بوده‌ایم. 

قاسمی خاطرنشان ساخت:«دولتمردان عربستان بجای اینگونه فرافکنی‌های بی‌حاصل، بهتر است در صدد اصلاح روش و رفتار خود برآمده و به عواقب سیاست‌ها و اقدامات مخرّب خود بیندیشند.»

کد خبر : ۴۴۵۶۷۰