خبرگزاری کار ایران

باهنر:

خطبه‌های افشاگرانه مرحوم هاشمی مصداق عینی عاش سعیداً و مات سعیداً بود

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، متن پیام محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری به شرح ذیل است: 

انّا لله و انّا الیه راجعون

خبر درگذشت یار دیرین امام و رهبری، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی باعث تأثر و تألم فراوان گردید. بی‌شک این ضایعه اسفناک برای ملت شریف ایران اسلامی مایه غم و اندوه خواهد بود. آیت الله هاشمی را می‌توان به حق عضو هیئت امناء انقلاب اسلامی ایران نامید.

فعالیت‌های مؤثر و مبارزات خستگی ناپذیر ایشان به عنوان یکی از شاگردان مبرّز امام خمینی (ره) همراه یاران گرانقدر امام راحل (ره) همچون مقام معظم رهبری، شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید باهنر، شهید مفتح و دیگر مبارزان انقلاب، نقش به سزایی در پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی ایران داشت. 

آیت الله هاشمی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره در جایگاههای مهم، سرنوشت ساز و مؤثری در کشور ایفای نقش نمود که از آن جمله می‌توان به ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مجلس خبرگان رهبری اشاره نمود.

مرحوم آیت الله هاشمی در سمت جانشینی فرماندهی کل قوا نیز منشاء تصمیمات و اقدامات مهم و سرنوشت سازی در دوران پرافتخار دفاع مقدس بود. خطبه‌های دشمن شکن و افشاگرانه مرحوم هاشمی در نمازهای جمعه تهران و تربیت صد‌ها تن از مدیران نظام اسلامی در رده‌های گوناگون از دیگر یادگارهای ارزشمند حیات ایشان می‌باشد که مصداق عینی عاش سعیداً و مات سعیداً بود. 

اینجانب با اندوه فراوان ضایعه درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی را خدمت مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، ملت شریف و قدر‌شناس ایران اسلامی و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منّان برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و علوّ درجات مسئلت دارم. 

محمدرضا باهنر

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری

 

کد خبر : ۴۴۶۴۸۵