خبرگزاری کار ایران

گشایش دفتر یادبود آیت‌الله هاشمی در بلگراد

سفارت‌ایران در صربستان از گشایش دفتر یادبود آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در بلگراد خبر داد.

به گزارش ایلنا، سفارت ایران در صربستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: با ابراز اندوه بی‌شائبه و مراتب تسلیت در پی درگذشت حضرت آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اطلاع می‌رساند بدین مناسبت دفتر یادبودی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد گشوده شده است.

در این بیانیه آمده است: هموطنان گرامی می‌توانند روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه از ساعت 10 تا 12 و از 14 تا 16 با حضور در محل سفارت اقدام به امضای دفتر یادبود کنند.

رسانه‌های مطبوعاتی و الکترونیکی صربستان از نخستین ساعات اعلام خبر ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بخشی از اخبار و گزارش‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

آیت الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری سوم شهریور سال 1313 در رفسنجان چشم به جهان گشود. آیت الله هاشمی رفسنجانی ده‌ها سال مبارزه با رژیم شاهنشاهی، فعالیت تعیین‌کننده در دوران انقلاب اسلامی، عضویت در شورای انقلاب، فرماندهی کل‌قوا در دوران دفاع مقدس با حکم امام، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در دو دوره پیاپی بین سال‌های 1368 تا 1376 را در کارنامه خود داشته و به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته شده است.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه شب به دلیل عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

کد خبر : ۴۴۶۶۰۴