خبرگزاری کار ایران

مولاوردی در گفت‌وگو با ایلنا:

حضور مردم در مراسم تشییع منحصر به گروهی خاص نبود/آیت‌الله هاشمی نشان داد همچنان محور وحدت است

معاون رییس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باوجود این‌که مرارت‌های فراوانی دیدند، بسیار صبوری کردند و توانستند خودشان را در دل مردم جای بدهند.

شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اعلام کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از تاثیرگذار‌ترین شخصیت‌های دوران تاریخ معاصر ایران بوده و درواقع هستند و خواهند بود.

نمی‌توانیم به‌زودی خلاء وجودی آیت‌الله هاشمی را پر کنیم

او گفت: باتوجه به ویژگی‌هایی که شخصیت ایشان به‌لحاظ مصلحت‌اندیشی و واقع‌نگری داشتند و نماد عقلانیت و عمل‌گرایی سیاسی بودند، به نظر می‌رسد به این زودی‌، نتوانیم کسی را برای پر کردن خلاء وجودی ایشان، جایگزین کنیم.

مهمترین ویژگی آیت‌الله هاشمی در یک دهه اخیر همراهی با مردم بود

معاون رییس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده او همچنین خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ویژگی که شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به‌ویژه درحدود یک دهه اخیر بارز و متمایز ساخته بود، همراهی ایشان با مردم بود. آیت‌الله هاشمی همواره مصلحت نظام و مردم را از منافع و مصالح شخصی ترجیح داده و همین مسئله رمز ماندگاری ایشان در دل جامعه است.

حضور مردم در مراسم منحصر به گروهی خاص نبود

او همچنین در پاسخ به سوال دیگری این‌که آیا علت حضور گروه‌های مختلف مردم در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشان‌دهنده همین مشی مردمی او بوده، گفت: درمراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تقریباً همه حضور داشتند و مراسم منحصر به گروهی خاص نبود و این مسئله نشان می‌دهد که ایشان توانسته همچنان محور وحدت باشد.

اهتمام آیت‌الله هاشمی به حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام

معاون رییس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده او همچنین خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر اهتمام جدی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای حفظ و بقای جمهوریت و اسلامیت نظام بود. درواقع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آن‌چنان که حضرت امام تاکید داشتند همواره هم به‌دنبال حفظ جمهوریت نظام و هم اسلامیت نظام، نه یک کلام بیشتر و نه کلام کمتر بوده است.

آیت‌الله هاشمی باوجود مرارت‌های فراوان، بسیار صبور بود

او گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باوجود این‌که مرارت‌های فراوانی دیدند، بسیار صبوری کردند و توانستند خودشان را در دل مردم جای بدهند.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: امیدوار بودیم که این مراسم تشییع و روز وداع با آیت‌الله هاشمی، مراسمی وحدت‌آفرین باشد و باعث همدلی بیشتر شود؛ ان‌شاءالله از این به بعد شاهد این اتفاق باشیم با این حال آقای خاتمی باوجود برخی محدودیت‌هایی که برای حضور در مراسم تشییع داشتند در پیامی از همه مردم درخواست کردند که در این مراسم حضور یابند تا وحدت و همدلی در جامعه افزایش یابد.

کد خبر : ۴۴۶۷۶۴