خبرگزاری کار ایران

تخت‌روانچی:

آمریکایی‌ها گفتند جلوی اثرگذاری ایسا را خواهیم گرفت/ تاکید اعضا بر اجرای کامل برجام بدون پیش‌شرط

معاون وزیر امور خارجه ششمین نشست کمیسیون مشترک برجام را مثبت ارزیابی کرد و گفت: آمریکایی‌ها نیز اعلام کردند اقدامات لازم را انجام خواهند داد تا ایسا اثراتی درعمل نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید تخت‌روانچی در گفت‌وگوی تلفنی با خبر ساعت ۲۱ در مورد نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: امروز جلسه کمیسیون مشترک در سطح کار‌شناسان و مدیران کل و به درخواست ایران برای بررسی نقض برجام از سوی آمریکا تشکیل شده بود. این اولین جلسه‌ای بود که به درخواست یک عضو تشکیل می‌شد. 

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه روز گذشته در سطح کار‌شناسان نشست دوجانیه با آمریکا داشتیم و بعد کمیته تحریم تشکیل جلسه داد، اظهار کرد: امروز هم نشست کمیسیون مشترک جلسه مفیدی بود که بیش از سه ساعت به طول انجامید. 

او موضوع جلسه را بررسی بد عهدی‌های آمریکا عنوان کرد و افزود: در مورد قانون اخیر ایسا بحث‌های فراوانی داشتیم و تشریح کردیم که برچه مبنایی ادعای نقض برجام را داریم و در این مورد بحث‌های حقوقی دقیقی داشتیم. 

تخت‌روانچی در ارزیابی خود از جلسه کمیسیون مشترک گفت: در این نشست شرکت‌کنندگان تاکید داشتند که تمامی اعضا باید به تعهدات خود عمل کنند. در مقابل هیات آمریکایی نیز مدعی بود که آن‌ها اجازه نخواهند داد که نقض برجام از سوی آن‌ها شکل بگیرد و می‌گفتند رییس جمهور آمریکا با استفاده از اختیارات خود جلوی اثرگذاری ایسا را خواهد گرفت. 

معاون وزیر امور خارجه با تاکید براینکه به هیچ وجه قابل قبول نیست که طرف‌های ۱+۵ به تعهدات خود عمل نکنند، گفت: اعضا تاکید داشتند که باید برجام به طور کامل و بدون پیش شرط انجام شود و با مانعی مواجه نشود. این تاکید اعضا نکته مثبتی بود و امریکایی‌ها نیز اعلام کردند اقدامات لازم را انجام خواهند داد تا ایسا اثراتی درعمل نداشته باشد. 

او ادامه داد: نشست مشترک امروز عصر تمام شد و در بیانیه مطبوعاتی که منتشر می‌شود، نتیجه نشست اعلام خواهد شد.

کد خبر : ۴۴۶۸۶۲