خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نشست خبری با رییس پارلمان مالی:

مذاکرات امروز نقطه‌عطفی در روابط ایران و مالی بود/ ابراز امیدواری از گسترش روابط تجاری

رییس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری مشترک خود با رییس پارلمان مالی، گفت: در مذاکراتی که امروز داشتیم، درخصوص گسترش روابط اقتصادی با کشور مالی بحث‌های خوبی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی در نشست مطبوعاتی مشترک ظهر امروز با رییس پارلمان مالی، اعلام کرد: ما با ایشان روابط دوستانه بسیار خوبی از گذشته داشتیم و نگاه‌مان نسبت به مسائل مهم منطقه مخصوصاً تروریسم بسیار نزدیک بوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشور مالی یکی از کشورهای مهم در افریقا بوده که همیشه مورد توجه ایران بوده است.

او با اشاره به بخشی از مذاکرات صبح امروز خود با رییس پارلمان مالی گفت: در مذاکراتی که امروز داشتیم، درخصوص گسترش روابط اقتصادی با کشور مالی بحث‌های خوبی مطرح شد و علاقه‌مندیم سطح روابط تجاری دو کشور را ارتقا بخشیم.

رییس قوه مقننه یادآور شد: همچنین در این جلسه، تحلیل مشترکی از بحران‌های کشورهای اسلامی داشتیم که باعث شده موضوع فلسطین به‌عنوان موضوع اصلی جهان اسلام تحت‌الشعاع قرار گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مناسب است در زمینه‌های مختلف همکاری نزدیکی داشته باشیم.

او با ابراز خرسندی از برگزاری بین‌المجالس اسلامی در کشور مالی، اظهار امیدواری کرد که این کنفرانس با موفقیت برگزار شود و گفت: به‌ویژه امیدواریم این کنفرانس درخصوص مسائل کشورهای اسلامی تصمیم درستی بگیرد.

لاریجانی با تاکید بر اهمین سفر رئیس پارلمان مالی به ایران، مذاکرات امروز را نقطه‌عطفی در روابط دو کشور دانست و ضمن تشکر از ابراز همدردی رییس پارلمان مالی نسبت به درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: از اینکه لطف فرموده و در این ایام سوگواری به‌مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی تسلیت گفتند، تشکر می‌کنیم.

کد خبر : ۴۴۶۹۹۷