خبرگزاری کار ایران

روحانی در مرقد امام راحل:

عقلانیت و اعتدال، از ویژگی‌های بارز آیت‌الله هاشمی بود/ مظلومیت شهید بهشتی و آیت‌الله هاشمی، باعث وحدت مردم شد

رییس جمهور صبح جمعه با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) ضمن قرائت فاتحه و اهدای دسته گل، یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشت و از خداوند متعال علو درجات، رحمت و غفران الهی را برای ایشان مسالت کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی پس از زیارت مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، با حضور در جمع خبرنگاران، ‌ جهاد و فداکاری در راه نظام اسلامی و بویژه عقلانیت، اعتدال و میانه روی در مسائل و پیچ و خم‌های مختلف را از ویژگی‌های بارز آیت الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و تاکید کرد که ملت بزرگ ایران‌‌ همان راه و مسیر این بزرگوار را انتخاب می‌کند‌.

روحانی مراسم تشییع پیکر مطهر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را نمایش وحدت همه جناح‌ها و گروه‌ها و همچنین نشانگر زمان و موقعیت‌شناسی مردم ایران توصیف کرد و گفت: آن روز همه با حضور در صحنه، یکپارچگی نظام و کشور را به رخ جهانیان کشید.

رییس جمهور با اشاره به اینکه رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی از یاران نزدیک امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، مصیبتی بزرگ برای همه ملت ایران است، افزود: ایشان در همه روزهای سخت انقلاب و نهضت اسلامی پناهگاه بزرگ مردم بود و انصافا مردم نیز در مراسم تشییع پیکر این مرد بزرگ، وفای خود را به خادمان انقلاب و نظام به خوبی نشان دادند.

روحانی تصریح کرد: از لحاظ سیاسی بسیار مهم بود که ملت تا آخرین روز در کنار مسئولین بزرگ هستند و بعد از رحلت یا شهادت نیز با حضور پیگیر خود رابطه و اعتماد همیشگی بین مردم و مسئولین را به نمایش می‌گذارند.

رییس جمهور با اشاره به نمونه‌هایی از مظلومان در طول تاریخ انقلاب اسلامی از جمله دکتر بهشتی و آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: این مظلومیت، باعث وحدت و حضور بیشتر مردم در صحنه شد.

روحانی در پایان تاکید کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول حیاتش همواره در کنار امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بود و پس از رحلت نیز مزارش در کنار امام خمینی (ره) و حاج احمد آقا خمینی نشان‌دهنده همراهی ایشان در حیات و ممات در کنار بنیانگذار کبیر انقلاب است و خداوند به ما توفیق دهد راه این عزیزان را به خوبی ادامه دهیم و خدمتگزار خوبی برای ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی باشیم.

رییس‌جمهور را در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره)، همسر و فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی و جمعی از اعضای هیات دولت همراهی می‌کردند.

همچنین در این مراسم رییس جمهور به ابراز احساسات شمار زیادی از زائران مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی و دوستداران آیت الله هاشمی رفسنجانی که شعار می‌دادند «رییس جمهور ما، تسلیت تسلیت» پاسخ داد.

کد خبر : ۴۴۷۵۳۴