خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

اختصاص درآمدهای حاصل از تولید و واردات محصولات دخانی به توسعه ورزش

نمایندگان مجلس با اختصاص صددرصد درآمدهای حاصل از تولید و واردات محصولات دخانی به توسعه ورزش موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با بند (د) ماده ۸۸ این لایحه موافقت کردند.

در بند (د) ماده ۸۸ آمده است: با لازم‌الاجرا شدن این قانون، کلیه مالیات و عوارض بر تولید و واردات انواع سیگار و محصولات دخانی به استثنای مالیات بر ارزش افزوده، حقوق ورودی، حق انحصار و بند (ب) ماده (۶۹) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲) لغو می‌گردد.

تبصره ۲- صددرصد درآمدهای حاصل از اجرای بند (الف) طی ردیف‌هایی که در بودجه‌های سنواتی مشخص می‌شود در جهت کاهش مصرف دخانیات پیشگیری و درمان بیماری‌های ناشی از آن، بازتوانی و درمان عوارض حاصله از مصرف آن و توسعه ورزش موضوع بند(ب) ماده(۶۹) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲) مصوب ۴/۲/۹۴ در اختیار وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد.

گفتنی است نمایندگان با تبصره ۱بند (د) ماده ۸۸ مبنی بر اینکه «منابع مذکور مشمول افزایش سالانه براساس بودجه سنواتی است»، مخالفت کردند. 

کد خبر : ۴۴۷۷۸۹