خبرگزاری کار ایران

دونالد ترامپ:

توافق هسته‌ای با ایران، ابلهانه‌ترین توافقی است که دیده‌ام

رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا با تکرار ادعاهای خود درباره توافق هسته‌ای با ایران، آن را ابلهانه خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه ساندی تایمز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا که تا چند روز آینده زمام امور این کشور را به دست خواهد گرفت، با انتقاد از «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری فعلی در خصوص توافق هسته ای با ایران، گفت این توافق ابلهانه‌ترین توافقی است که در زندگی خود دیده‌ام.

وی در مصاحبه اختصاصی خود با این روزنامه ادامه داد: «قصد ندارم بگویم که می‌خواهم با توافق هسته ای که با ایران امضا شده است، چه کنم. چرا که من سیاستمدار نیستم که با شعار دادن بگویم که قصد انجام چه کارهایی دارم. من کاری را که باید انجام دهم، انجام می‌دهم».

ترامپ در ادامه تاکید کرد که به هیچ وجه از توافق هسته‌ای به دست آمده با ایران راضی و خرسند نیست.

وی در ادامه افزود: «این بدترین و ابلهانه‌ترین توافقی است که تاکنون منعقد شده و به موجب آن ۱۵۰ میلیارد دلار به ایران پرداخت شده است. علاوه بر آن یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار نیز به صورت نقدی و با هواپیما به ایران انتقال داده شده است».

پیش از این نیز دونالد ترامپ در چندین مورد، خصوصا در مبارزات انتخاباتی خود با حمله به توافق هسته ای ایران و گروه ۵+۱ آن را توافقی بد توصیف کرده بود.

وی بارها تاکید کرده بود که اگر به ریاست جمهوری آمریکا برسد، این توافق را پاره خواهد کرد.

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از سیاست پذیرش مهاجران توسط «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان از این عمل وی به عنوان یک اشتباه فاجعه آمیز یاد کرد.

مقام‌های واشنگتن نیز با ابراز نگرانی از این اظهارات دونالد ترامپ  در خصوص توافق هسته‌ای با ایران با واکنش نشان دادن به موضع گیری‌های وی، تاکید کردند که این یک توافق دوجانبه نیست، بلکه توافقی چندجانبه با تایید شورای امنیت سازمان ملل است که اظهارات و رویکردهای ترامپ یا هر گونه اقدام عملی وی علیه این توافق منجر به انزوای آمریکا در جهان و لطمه خوردن به اعتبار این کشور در مجامع بین‌المللی خواهد شد.

 

کد خبر : ۴۴۸۴۹۷