خبرگزاری کار ایران

قائم مقام حزب اعتماد ملی:

باید تلاش کنیم تا روحانی با رای بالا پیروز انتخابات شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۶۷۸

قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: برای دوره ریاست جمهوری آینده معتقد هستیم که باید همه تلاش کنیم تا آقای روحانی با رأی بالاتر این سمت و مسئولیت را برعهده گیرد و شعارهایی که آغاز کرده به اتمام برساند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا در نشست خبری که امروز صبح برگزار شد با اشاره به رحلت آیت‌الله هاشمی گفت: در سراسر کشور یک حادثه بسیار ناگوار به وجود آمده است و آن ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که ضایعه و خسارت بزرگ و جبران‌ناپذیری است.

باید خط مشی آیت‌الله هاشمی باقی بماند

او ادامه داد: چه بخواهیم و چه نخواهیم آیت‌الله هاشمی وجود تاثیرگذاری در نهضت جمهوری اسلامی و نهادینه کردن امور مربوط به نظام را شاهد بودیم و همچنین مهم‌تر از همه آرامش و اعتدالی که در جامعه برقرار بود ایشان نقش بسیار موثری در این زمینه ایفا کردند. 

قائم مقام حزب اعتماد ملی ضمن تاکید بر اینکه در غیاب آیت‌الله هاشمی کسی نیست که جایگزین این نفش‌آفریین بزرگ باشد، اظهار داشت: باید همه تلاش کنیم این خط مشی‌ای که آقای هاشمی برای انقلاب ارائه کرد، باقی بماند.

باید اعتدال‌ تقویت شود 

منتجب‌نیا با تاکید بر اعتدال و دوری از افراط‌گری تصریح کرد: اعتدال و دوری از افراط و لاابالی‌گری خط مشی هاشمی بزرگ بود و باید این مسیر باقی بماند و همه دست به دست هم دهیم تا اعتدال در کشور حاکم شود لذا افراطی‌گری برای جامعه مضر است و باید اعتدال‌ تقویت شود و امیدواریم بتوانیم انقلاب را به اهداف بلندتر آن برسانیم. 

ان‌شاالله انتخابات مردمی برگزار شود

او با اشاره به انتخابات سال ۹۶ خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات بسیار حساس و سرنوشت‌ساز سال ۹۶ قرار داریم که ۲ انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا مهم و تعیین‌کننده هستند و باید ملت، خواص و رسانه‌ها خود را آماده کنند تا نقش‌آفرینی در این صحنه داشته باشند و ان‌شاالله انتخابات مردمی برگزار شود. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دولت روحانی توانسته گام‌های بلندی را بردارد، ابراز داشت: برای دوره ریاست جمهوری آینده معتقد هستیم که باید همه تلاش کنیم تا آقای روحانی با رأی بالاتر این سمت و مسئولیت را بر عهده گیرد و شعارهایی که آغاز کرده به اتمام برساند.  

از روحانی حمایت می‌کنیم

منتجب‌نیا با بیان اینکه همه دولت‌ها ضعف‌ها و نقص‌هایی دارند و هیچ دولتی مطلق نیست، گفت: اگر حمایتی از دولت آقای روحانی داریم به این معنی نیست که این دولت مطلق است اما با توجه به شرایط کشور و شخصیت‌هایی که در معرض انتخابات ۹۲ و ۹۴ بودند این گزینه را روحانی دانسته و می‌دانیم.

او تاکید کرد: طرفداران و منتقدان دولت باید با سعه صدر نسبت به انتقادها توجه داشته و بپذیرند و اصلاح کنند و همچنین تا میان دولت هم نباید دست از نقادی بردارند تا دولت آینده جامع‌تر باشد و از نظر گزینش اعضا و هم در سیاست‌ها به سمت کمال پیش رود و درصدد تخریب برنیاییم و به دنبال تکمیل موارد باشیم.

 اصلاح‌طلبان با انسجام کامل برنامه‌ریزی‌های خود را انجام می‌دهند

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان با انسجام کامل مانند انتخابات ۹۲ و ۹۴ برنامه‌ریزی‌های خود را انجام می‌دهند تا نقش تاریخی خود را ایفا کنند، گفت: حزب اعتماد ملی هم که امیتازات منحصر به فردی دارد و نقش موثری در کنار شخصیت‌ها و احزاب با انسجام کامل در انتخابات ۹۶ ایفا می‌کند و این راه ادامه دارد.  

منتجب‌نیا در پاسخ به سوالی درباره اینکه امکان جایگزینی ناطق نوری در مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از آیت الله هاشمی وجود دارد ، گفت: آقای هاشمی ویژگی‌هایی داشتند که معتقدم کسی نمی‌تواند جایگزین او باشد. همان‌طور که ناطق نوری ویژگی‌های خاص خود را دارد و یک شخصیت محبوب ، جوانمرد و مورد حمایت است، اما باید در شرایط خاص خیر الموجودین را انتخاب کنیم.

او تاکید کرد: ضمن اینکه کسی نمی‌تواند جای آقای هاشمی را بگیرد، اما شخصیت‌های زیادی هستند که آقای ناطق یکی از آنهاست و همچنین آقای خاتمی هم می‌تواند در این زمینه نقش ایفا کند.

منتجب‌نیا در ادامه افزود: به طور طبیعی و به مرور زمان شخصیتی محبوبیت پیدا می‌کند و اثرگذار می‌شود و هر کدام حائز اهمیت هستند اما باز جای هاشمی پر نمی‌شود.

بنا نداریم راه‌های جاهلانه را دنبال کنیم

او در پاسخ به اینکه بعد از رحلت آقای هاشمی تا چه حد می‌توان با فضای ایجاد شده به آشتی ملی رسید، گفت: بارها بزرگان تاکید داشته‌اند که آنچه به صلاح کشور است وحدت ملی و پرهیز از افراط و تفریط و وحدت و صمیمیت است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: به دلیل اینکه اندیشه‌ای را داریم نباید درصدد ایجاد حرکت‌های افراطی تلاش کنیم لذا از سوی هر جناح اعم از اصلاح‌طلبی و اصولگرایی، ایجاد افراط‌گرایی مضر برای جامعه است و در این زمینه امام علی، می‌فرمایند انسان جاهل نمی‌تواند معتدل باشد.

با شعار و صدور بیانیه وحدت ایجاد نمی‌شود.

منتجب‌نیا تاکید کرد: بنا نداریم که راه‌های جاهلانه را دنبال کنیم، لذا باید دست به دست هم دهیم و با هر اندیشه و گرایشی که داریم به وحدت برسیم و با ایجاد وحدت ملی از شقه شقه شدن جامعه جلوگیری کنیم.

او در ادامه یادآور شد: یکی از رمزهای موفقیت ملت‌ها وحدت ملی است و با شعار و صدور بیانیه وحدت ایجاد نمی‌شود. باید تلاش کنیم اتحاد به وجود آ‌ید، لذا در تمامی جوامع گاهی اختلاف سلیقه موجب کشمکش می‌شود بنابراین باید فرهنگ اختلاف سلیقه را در جامعه ایجاد کنیم و با در نظر داشتن این مسائل بتوانیم تا حدودی جای هاشمی را پر کنیم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به گفت‌وگوی ملی و جذب آرای خاکستری گفت: با وحدت ، تعادل و گفت‌وگو باید جناح‌ها دور هم جمع شوند تا این امر محقق شود بعد از رحلت امام ره مقام معظم رهبری تاکید کردند که جناح‌های مختلف با هم تعامل و گفت‌وگو داشته باشند که جلساتی بین جامعه روحانیون مبارز ، مجمع مدرسین و جامعه مدرسین تشکیل شد اما به سرانجام نرسید و ما نیازمند این هستیم که با ملت‌های دیگر گفت‌وگو کنیم و با توجه به اینکه سابقه گفت‌وگوی تمدن‌ها و گفت‌وگوی ادیان در داخل کشور وجود داشته بنابراین می‌توانیم در این زمینه قدم برداریم و باید به صورت اولی گفت‌وگوی ملی را داشته باشیم لذا وقتی وحدت ایجاد شود مردم انگیزه پیدا می‌کنند و در تصمیم‌گیری‌ها شرکت خواهند کرد و دیگر در اینجا رأی خاکستری افراد و بی‌تفاوت را نداریم و همه وارد صحنه می‌شوند و احساس وظیفه می‌کنند .

او در ادامه گفت: در گذشته به دلیل سخت‌گیری‌ها و تنگ‌نظری برخی موجب عدم شرکت مردم در انتخابات شده بود.

مطرح شدن روحانی به معنای این نیست که اصلاح‌طلبان نیروی دیگری ندارند

منتجب‌نیا در پاسخ به اینکه آیا توافق اصلاح‌طلبان بر روی روحانی به دلیل نداشتن گزینه در جهت معرفی در انتخابات پیش رو نیست و آیا ممکمن است محمدرضا عارف به عنوان آلترناتیو در انتخابات مطرح شود، گفت: اتفاق‌نظر بر روی یک نیرو به معنای نداشتن آلترناتیو نیست ممکن است ۱۰ نفر را صالح بدانیم اما یک نفر در اولویت و صالح‌تر باشد، بنابراین عقل حکم می‌کند که به آ‌ن فرد رجوع کنیم.

منتجب‌نیا افزود: اگر روحانی مطرح می‌شود به معنای این نیست که اصلاح‌طلبان نیروی دیگری ندارند ولی با توجه به همه شرایط حاکم در کشور از انتخابات ۹۲ اتفاق نظر بر روی روحانی به وجود آمد که در انتخابات ۹۶ اگر چه تصمیم جدی در جلسات شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و احزاب اصلاح‌طلب گرفته نشده اما اصلاح‌طلبان متفق نظر هستند که آقای روحانی اولویت دارد و تاکید می‌کنم این به معنای نبود نیرو نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه یادآور شد: ضمن اینکه آقای عارف شایستگی‌های خاص خود را دارد اما فعلا نظرها متوجه آقای روحانی برای انتخابات ۹۶ است.

برای اجماع همگانی باید وحدتی بین بزرگان تشکیل شود

او در پاسخ به اینکه آیا روحانی به عنوان جایگزین رهبری اصلاح‌طلبان برگزیده خواهد شد، گفت: اثرگذاری شخصیت‌ها در جامعه با انتصاب نیست بلکه علل و عواملی دست به دست هم می‌دهد که هاشمی را هاشمی می‌کند و یا حتی خاتمی ، خاتمی می‌شود و عارف یا ناطق را در آن جایگاه قرار می‌دهد. بنابراین این شرایط باید وجود داشته باشد و آقایانی که اکنون هستند هر کدام قلمرو تاثیرگذاری و محبوبیت‌شان در جامعه منحصر به خود آنها متفاوت است و در قشرهایی ممکن است موثرتر باشند و فرد دیگری در قشر دیگری تاثیر بگذارد.

منتجب‌نیا تاکید کرد: ‌معتقدم این مجموعه باید دست به دست هم دهند و افراد مسئول  و شخصیت‌های محوری اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا از جمله روحانی، ناطق، خاتمی، عارف و دیگران هستند.  این وحدت و انسجام بزرگان اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا می‌تواند محوریتی را شکل دهد که همه را جمع کند.

او بیان کرد: اگر روی یک شخصیت متمرکز شویم و به آن اکتفا کنیم ممکن است یک جمع دیگری را دفع و یک جمع دیگری را جذب کنیم اما برای اجماع همگانی باید وحدتی بین بزرگان تشکیل شود که البته وجود دارد اما یک محور آن که آیت الله هاشمی رفسنجانی بود متاسفانه از این دایره خارج شده‌اند اما مرام و خط‌مشی ایشان برای همیشه در جامعه ما زنده است.

جلسات شورای هماهنگی همچنان برگزار می‌شود

قائم مقام حزب اعتماد ملی در رابطه با فعالیت‌های شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان و شورای عالی سیاست‌گذاری گفت: شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب ترکیبی از بسیاری از احزاب اصلاح‌طلب است و دبیران احزاب در جلسات شورای هماهنگی شرکت می‌کنند و این مساله سابقه دار است که از زمان حیات حضرت امام این شورا به عنوان شورای هماهنگی نیروهای خط امام معروف بوده است اما بعد از دوم خرداد اسم آن تغییر کرد.

او با یادآوری اینکه جلسات شورای هماهنگی همچنان برگزار می‌شود، گفت: آیین‌نامه آن موجود است و در سراسر کشور فعالیت خود را انجام می‌دهند اما در عین حال سال ۹۴ دوستان به این نتیجه رسیدند که یک تعداد از شخصیت‌های اثرگذار در کشور داریم که در قالب احزاب نمی‌گنجند اما بسیار در شهرها و استان‌ها تاثیرگذاری دارند. بنابراین باید اقدامی کرد تا همه آنها جمع و جذب شوند و طرح شورای عالی سیاست‌گذاری را مطرح و پیشنهاد از سوی شورای هماهنگی شد.

قرار بر این نیست که این وحدت خدشه‌دار شود

منتجب‌نیا افزود: شورای هماهنگی احزاب پیشنهاد کردند که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تشکیل شود و بنابراین بود که محوریت احزاب حفظ شود و گلایه‌ای که وجود داشت و هنوز هم پابرجاست این بود که به شخصیت‌های حقیقی بیش از اندازه بها داده شده است و به احزاب آن بهای مناسب در شورای عالی نداده شده است و این گلایه از سوی احزاب به ویژه اعتماد ملی مطرح شد اما کارهایی انجام گرفته که تا حدی این روند تعدیل شده است و اکنون درصد حضور شخصیت‌های حقوقی و احزاب در این شورا بیشتر است. انتخابات سال ۹۴ شده است اما هنوز اشکالاتی وارد است و قرار بر این نیست که این وحدت خدشه‌دار شود.

او با بیان اینکه این گلایه‌ها وجود دارد اما همه متفق القول هستند که بتوانند با وحدت این کار را پیش ببرند، گفت: بنابراین شورای هماهنگی در جای خود فعال است و شورای سیاست‌گذاری و احزاب هم کار خود را انجام می‌دهند.

می‌شود هویت و جایگاه احزاب را حفظ کنیم

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به فعالیت‌های حزب متبوع خود گفت: حزب اعتماد ملی فعالیت‌های مستقل حزبی خود را انجام داده و می‌دهد و آقای رسول‌پناه اکنون رئیس کمیته انتخابات هستند و شورای مرکزی و کمیته‌های تعامل و دفاتر فعال هستند و برای اینکه ارتباطی بین حزب و شورای سیاست‌گذاری به وجود بیاید کمیته‌ای به عنوان کمیته تعامل شکل گرفته که این ارتباط‌ها در آنجا برقرار می‌شود و در جلسات شب گذشته حزب مقرر شد که حضور پررنگ در این کمیته داشته باشیم و از آقای اسماعیل گرامی مقدم درخواست کردیم که عضو ثابت در کمیته تعامل باشد و هر وقت هم که بنده توانستم در آنجا حضور پیدا کنم.

او افزود: وقتی بنای ما بر حسن نیت و اجماع و اتفاق است می‌شود هویت و جایگاه احزاب را حفظ کنیم و در عین حال به وحدت و اجماع هم برسیم.

باید جایگاه احزاب در شورای سیاست‌گذاری ویژه باشد

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعد از رحلت آیت الله هاشمی سازوکار اصلاح‌طلبان برای انتخابات خبرگان چیست. آیا کاندیدایی در این زمینه معرفی می‌کنند، گفت: قطعا اصلاح‌طلبان هم همچنان که در زمان حیات آیت‌الله هاشمی وارد فعالیت می‌شدند، نامزدی معرفی خواهند کرد اما با توجه به اینکه هنوز زمان انتخابات میان‌دوره‌ای مشخص نیست باید توافقی بین شورای نگهبان و وزارت کشور برای برگزاری انتخابات پیش بیاید و زمانی که زمان آن اعلام شد اصلاح‌طلبان وارد صحنه خواهند شد و کاندیدای مورد نظر را معرفی می‌کنند.

منتجب‌نیا در پاسخ به سوالی مربوط به اینکه حزب اعتماد ملی و اعلام انصراف دبیرکل مربوط به انتقاد به شورای عالی سیاست‌گذاری است یا دلیل آن چیز دیگری بوده است، گفت: سلسله انتقادهایی به شورای عالی سیاست‌گذاری در سال ۹۴ برای انتخابات مجلس وجود داشت و این مساله موجب شد تا به بحث بنشینیم که در انتخابات سال ۹۶ چگونه با آنها ارتباط داشته باشیم.

اختلافات داخلی هرگز به رسانه‌ها کشیده نشود

او در ادامه گفت:‌ دوستان ما تاکید داشتند که باید جایگاه احزاب در شورای سیاست‌گذاری ویژه باشد تا بیشترین تاثیرگذاری را احزاب ایفا کنند ا ما چون نحوه ارتباط مورد اختلاف‌نظر بود و این اختلافات در درون هر جمعی طبیعی است و برای کسی که دامنه خیلی وسیعی مانند اعتماد ملی دارد که دارای ۶۵ عضو اصلی، علی‌البدل و بازرس است و مسئولیت‌های کلیدی بعد از انقلاب داشته طبیعی است که از تعدادی اندیشمند و صاحب‌نظر اختلاف‌نظر به وجود آید اما متاسفانه این اختلاف‌نظرهای خانوادگی و درونی نمی‌دانم از چه طریقی به رسانه‌ها کشیده شد که یک مرتبه تیتر بسیاری از روزنامه‌ها شد و تاکید داریم که نباید اختلافات داخلی هرگز به رسانه‌ها کشیده شود. بنابراین این مساله موجب شد که شخصا نگران شدم و از دبیر کل حزب تقاضا کردم که فکری برای این موضوع کنند.

او در ادامه بیان کرد: دبیر کل حزب اعتماد ملی مصلحت دیدند که طی نامه‌ای انصراف دهند و بگویند که اختیار را به اعضا می‌سپارند تا آنها تصمیم‌گیری کنند و آنگونه که برای من نقل کردند به این نتیجه رسیده بودند که اگر اختیار را به اعضای حزب بسپارند و دبیرکل داشته باشند که در حصر نباشد این اختلافات به وجود نمی‌آید و رسانه‌ای نمی‌شود و استعفای آیت الله کروبی اعلام شد و نامه تاریخی ایشان که بسیار پرمغز بود اعلام شده و شورای مرکزی با حضور اعضای این شورا جلسه‌ای برگزار کرد که حدود ۴۴ نفر حاضر بودند و به اتفاق، استعفای او را رد کرده و نپذیرفتند که به طبع بنده جایگزین ایشان هستم. یعنی با رأی شورای مرکزی، دبیر کل تاکید کرد که ما بمانیم و ادامه دهیم و همچنین نگرانی‌ها را در دورن حزب حل کنیم که مشکلی از این جهت اکنون نداریم.

برای افزایش رای روحانی باید از مدیریت‌ها استفاده کنیم

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خطاب به رسانه‌ها گفت:‌ تقاضا داریم که رسانه‌ها در این زمینه همکاری کنند و اگر درون خانواده احزاب اختلافی وجود دارد اختلافات به رسانه‌ها کشانده نشود و به آنها دامن نزنند.

منتجب‌نیا درباره اینکه فقدان آیت‌الله هاشمی به عنوان حامی اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان تا چه حد می‌تواند بر آرای روحانی در انتخابات پیش رو تاثیر گذارد، گفت: دولت ملت و نظام یک پشتیبان خود را از دست داده‌اند اما اینکه تاثیر منفی یا مثبت می‌گذارد بستگی به مدیریت از سوی جناح‌های موجود در کشور دارد، لذا برای افزایش رای روحانی باید از مدیریت‌ها استفاده کنیم که امیدواریم بزرگان ما این کار را انجام دهند.

او با اشاره به تشییع پیکر میلیونی آیت‌الله هاشمی گفت: مردمی که این همه ابراز احساسات کردند و حماسه آفریدند و برخی نهادها آمار حضور ۳ میلیون ۲۰۰ هزار نفری دادند در آینده نیز این حمایت را رقم بزنند.

منتجب‌نیا در پاسخ به سوالی مبنی بر مطرح بودن مسعود پزشکیان برای انتخابات ریاست جمهوری از سوی اصلاح‌طلبان گفت: ضمن ادای احترام به آقای پزشکیان که از نیروهای خوب محسوب می‌شود و همچنین مسئولیت نایب رییسی مجلس را بر عهده دارد باید گفت این مباحث گمانه‌زنی و سلیقه‌ای است و تا  این لحظه در مجامعی که بر روی کاندیداها تصمیمی می‌‌گیرند، هنوز حتی نسبت به روحانی هم بحث و نظری نشده است و اینکه چه کسی کاندید باشد مطرح نشده و به صورت زبانی افراد مطرح هستند.

او تاکید کرد: البته آقایان عارف و پزشکیان و دیگر افرادی که از آنها نام برده می‌شود از نیروهای خوب اصلاح‌طلب به شمار می‌روند.

شناسنامه اعتماد ملی به نام مهدی کروبی ثبت شده است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه برای حزب اعتماد ملی برای انتخابات ریاست جمهوری یا در زمینه انتخابات شورای شهر هم برنامه‌ریزی داشته گفت:  دامنه انتخابات شورا و ریاست جمهوری متفاوت است و ما برای هر دو برنامه‌ریزی‌هایی داریم لذا شوراهای شهر بسیار وسیع است و در حوزه‌های کوچک عواملی مانند قومیت‌ها در آن دخیل هستند که سازوکار خود را می‌طلبد و معتقدیم باید در مجموع در دو انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری سرمایه‌گذاری کنیم.

او در پاسخ به اینکه با توجه به اتفاقات اخیر که در حزب اعتماد ملی افتاد و شاهد انصراف دبیر کل این حزب بودیم آیا در صورت اینکه شما را به عنوان دبیر کل برگزینند آمادگی آن را دارید ، گفت: شناسنامه این حزب به نام مهدی کروبی ثبت شده و وقتی که حزب اعتماد ملی وارد صحنه شد دبیر کل آن دو مسئولیت بسیار زیاد را عهده‌دار بود که یکی از آنها از سوی رهبری به ایشان سپرده شده بود که آن را کنار گذاشتند و سرمایه و هزینه زیادی در این زمینه خرج کردند بنابراین حزب اعتماد ملی همچنان دبیر کلش کروبی است و افتخار می‌کنیم چنین شخصیتی دبیر کلی آن را بر عهده دارد و همه از آن حمایت می‌کنیم.

باید از خانم‌ها هم در همه دوره‌های انتخابات کاندیدا داشته باشیم

او در ادامه افزود: نامه‌هایی که بین من و دبیرکل رد و بدل شده و گاهی ایشان پیام داده‌اند بر فعالیت این حزب تاکید داشتند و زمانی که در حصر نبود مشورت و تبادل‌نظر می‌کردیم و در اواخر که اختلاف‌نظرها در حزب وجود داشت با واسطه پیام‌ها را انتقال می‌دادیم.

منتجب‌نیا با اشاره به نامه دبیرکل اعتماد ملی گفت: خوشبختانه در پیام‌ها و نامه‌هایی که نوشته‌اند تمام نقطه نظرات من را تایید کردند ضمن اینکه تاکید کردند هیچ‌گونه اختلاف‌نظری نداشته و نداریم و همچنین مقید به این هستند که همه شرایط باید در حزب حفظ شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه در مورد ارزیابی پیرامون معرفی کاندیدای زن از سوی اصولگرایان گفت: به موازات کاندیداتوری مردها باید از خانم‌ها هم در همه دوره‌های انتخابات کاندیدا داشته باشیم و در سال ۹۴ در جلسات مطرح شد که ۳۰ درصد فهرست انتخاباتی را باید خانم‌ها تشکیل دهند و در هیئت رئیسه شورای سیاست گذاری تلاش شد که هر چه می‌توانید خانم‌ها وارد صحنه شوند که در تهران ۸ نفر بیشتر موفق نشدیم که وارد شوند.

او با اشاره به ورود زنان به انتخابات ریاست جمهوری گفت: نظر ما این بوده که آنچه در قانون اساسی آمده به عنوان شرط کاندید کاندید شدن که به عنوان رجال سیاسی مطرح است معتقد بودیم که این رجال بحث جنسیتی ملاک نیست بلکه ملاک شخصیت‌های سیاسی است و در دوره‌های گذشته همیشه دوستان در اظهارنظرهای خود بر این تاکید کردند اما نه اصولگرایان می‌پذیرفتند و نه شورای نگهبان اما اخیرا که بین اصولگرایان این مساله مطرح شده و هم سخنگوی شورای نگهبان اظهار نظری داشتند این بارقه امیدی است برای همه که خانم‌ها هم می‌توانند در کشور ما کاندیدای ریاست جمهوری شوند و گویا تجدید نظری صورت گرفته در زمینه رجال سیاسی که این را به فال نیک می‌گیریم و امیداریم در انتخابات سال ۹۶ خانم‌های ما هم وارد صحنه شوند برای کاندیدا شدن ریاست جمهوری.

نگذاشتند جلسه ضیافت اعضای حزب هم برگزار شود

قائم مقام حزب‌ اعتماد ملی در زمینه وضعیت حزب اعتماد ملی افزود: هر حزبی خود یک هویتی را تعیین کرده است و حزب اعتماد ملی از زمانی که تاسیس شد از سال ۸۴ مرام نامه‌ای را برای خود تهیه کرد و بر اساس اساسنامه‌ای که دارد تلاش کرد مابه التفاوت خود را در مرامنامه و بیانیه‌ها اعلام کند. 

او با بیان اینکه معتقدیم کشور نمی‌تواند راه توسعه را بدون تحزب طی بکند، گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در آخرین دیداری که با ایشان طی ماه‌های اخیر داشتم بحث تحزب و توسعه را مطرح کردند و تاکید داشتند که معتقدم توسعه در کشور بدون تحزب بنا ندارد و باطل است و در همان جلسه فرمودند که به شما قول می‌دهم بعد از انتخابات ۹۶ که نگران آن هستم خودم شخصا وارد صحنه شوم چند حزب قدرتمند را تشکیل یا تقویت کنم تا جامعه ما به سمت حزب‌گرایی پیش رود.

منتجب‌نیا در رابطه با مورد مزاحمت‌ها برای حزب اعتماد ملی گفت: در سال ۸۸ و تا سال ۹۲ مشکلات زیادی داشتیم و به ما اجازه فعالیت نمی‌دادند و حتی در سال ۸۸ به دفتر مرکزی حزب حمله کردند و اموال ما را بردند که هنوز هم به ما برگردانده نشده است به رغم اینکه به وزیر محترم اطلاعات نامه نوشتیم و قول دادم تا اموال و مدارک و اسناد به ما برگردانده شود و بعد از آن تشکیل جلسه برای ما ممنوع شد و حتی جلسه ضیافت اعضای حزب را هم نگذاشتند برگزار شود و ممنوع شد.

او با اشاره به گشایش فعالیت‌ها در سال ۹۲ گفت: حزب در سال ۹۲ بدون تابلو وارد صحنه شد و طبق آمار در انتخابات ریاست جمهوری بیشترین حضور تشکیلاتی را حزب اعتماد ملی داشت و در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌‌ها مسئول ستادها از اعضای ما بود و بیشترین نقش را در استان‌ها و شهرستان‌ها ایفا کرد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه بعد از انتخاب آقای روحانی فضا تغییر پیدا کرد و احزاب توانستند فعالیت خود را بیشتر کنند و حزب اعتماد ملی موانع گذشته را پشت سر گذاشت. با توجه به اینکه مزاحمت‌هایی برای برخی از اعضا و دفتر ما در تهران پیش آمد اما اکنون مشکلی نداریم و ریاست جمهوری و همه با دید احترام به حزب نگاه می‌کنند و در جلسات دعوت می‌شویم.

کنگره در زمان خود برگزار می‌شود

منتجب‌نیا در پاسخ به اینکه چه ارتباط مدونی با دبیر کل وجود دارد که هواداران مطمئن باشند که تصمیمات به اطلاع او می‌رسد و همچنین در رابطه با کنگره حزب گفت: کنگره در زمان خود برگزار می شود و طبیعی است که هر حزبی باید در زمان مناسب خود آن را برگزار کنند و با توهج به مشکلاتی که اشاره شد در زمانی که باید کنگره برگزار می‌شد عقب افتاد و در شرایط قبل از انتخابات مناسب نمی‌بینیم که کنگره را برگزار کنیم.

او گفت: در تصمیماتی که در مورد حزب گرفته می‌شود به سمع و نظر دبیر کل می‌رسد باید گفت: ضمن اینکه با واسطه در تماس هستیم با دبیر کل حزب، مطالب منتقل می‌شود اما اساسنامه به این موضوع پرداخته که دبیر کل قائم مقامی را بعد از خود تعیین می‌کند و اختیاراتش را به او تفویض خواهد کرد و اکنون که در خدمت شورای مرکزی هستیم مشکلی در این باره نداریم. اما اگر دبیر کل نظری داشته باشند از طریق واسطه به ما اعلام می‌شود

خواست‌ جدی حزب اعتماد ملی رفع حصر از محصوران است

منتجب‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: خواست‌های جدی و مطالبات حزب اعتماد ملی رفع حصر از محصورین است لذا آقای روحانی در انتخابات این وعده را به مردم دادند و دل خوش بودیم که این کار انجام می‌شود بنابراین در خواست داریم که حصر این سه عزیز، کروبی، میرحسین و رهنورد شکسته شود و آنها به زودی به جامعه برگردند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی ضمن تقدیر از روحانی که موجب تغییر و تحول در فضای سیاسی فرهنگی و بین‌الملل شد، گفت: قدم‌های بسیار بلندی برداشت و برجام نقطه عطف در تاریخ کشور ما است که البته تصمیم کلی نظام بود که با همت پیگیری دولت یازدهم و گروه مذاکره‌کننده انجام شد. از همه تقدیر و تشکر می‌کنیم اما باز هم انتظار داریم که دولت به احزاب فضای بیشتری را مهیا کند. از نمایندگان عزیز درخواست داریم که یارانه برای احزاب در نظر بگیرند.

او همچنین گفت: سالگرد برجام را گرامی می‌داریم و تقاضا می‌کنیم همه دست به دست هم دهند و اگر آمریکا بدعهدی داشته کاری نکنیم که تلاش‌های نظام را زیرسوال ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز