خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله نوری‌همدانی:

طلاب فقط در قم نمانند/ ضرورت هجرت به شهرها و روستاها برای تبلیغ دین

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۹۹۴

یکی از مراجع تقلیدشیعه در قم گفت:متاسفانه امروز شهرها و روستاهای بسیاری از حضور عالمان وارسته و فقیهان خالی شده در حالی که در گذشته عالمان و فقیهان اثرگذار همچون مرحوم آیت‌الله آقانجفی همدانی (ره) در روستاها و شهرها بودند تا مردم از آنها استفاده کنند و حتی با رحلت یک عالم شخص دیگری جایگزین او می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله آقانجفی همدانی (ره) که با حضور طلاب، علما و اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار داشت: هدایت و آگاهی جامعه که علما به آن اهتمام دارند در عالم خلقت بسیار مهم بوده و قرآن نیز به این مساله نیز تاکید فراوان دارد.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله آقانجفی همدانی با وجود آنکه از مظهر علمای بزرگ قم و نجف بهره‌مند بود و اجازه اجتهاد به عنوان یک مرجع تقلید را از ایشان دریافت کرده بود اما خود را در حوزه محصور نکرد و به همدان هجرت کرد تا مردم را با معارف اهل بیت و آموزه‌های دینی بیشتر آشنا کند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: حقیقتاً امروز نیز طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه خود را در قم محدود نکنند و فقط در این شهر نمانند چراکه شهرها و روستاهای مختلف کشور که بعضاً خالی از حضور روحانی است به حضور آنان به عنوان عالمان دین احتیاج دارند.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه با انتقاد از حضور طولانی‌مدت طلاب در قم و عدم هجرت آنها در روستا و شهرهای مختلف کشور به عنوان مبلغان دینی گفت: باید طوری برنامه‌ریزی کرد تا مشکل هجرت روحانیون از قم و رفتن آنان به شهرها و روستاهای مختلف برای پاسخگویی به اهداف دینی برطرف شده تا این هجرت‌ها با آسودگی خاطر طلاب و روحانیون صورت گیرد.

وی افزود: متاسفانه امروز شهرها و روستاهای بسیاری از حضور عالمان وارسته و فقیهان خالی شده در حالی که در گذشته عالمان و فقیهان اثرگذار همچون مرحوم آیت‌الله آقانجفی همدانی (ره) در روستاها و شهرها بودند تا مردم از آنها استفاده کنند و حتی با رحلت یک عالم شخص دیگری جایگزین او می‌شد.

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: حوزه‌ها باید عالمان و فقیهان بزرگ تربیت کرده و البته خروجی‌های خود را در دسترس مردم قرار دهد

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وظیفه ما روحانیون فقط درس خواندن نیست بلکه باید با شاخصه‌های انقلاب اسلامی آشنا شده و برای حفظ این انقلاب اهتمام داشته باشیم، گفت: در حوزه‌های علمیه باید دائماً در مورد انقلاب و مزایای آن که ضعیف شدن مستکبران و عزت مظلومان بوده است، بحث شود.

این مرجع تقلید گفت: ما طلبه‌ها لشگر امام عصر (عج) هستیم و انقلاب اسلامی ایران نیز زمینه‌ساز ظهور ایشان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز