خبرگزاری کار ایران

واعظی در تاکستان:

تورم به تنهایی مشکلات اقتصادی را برطرف نمی‌کند/ بدون ایران بحران‌های منطقه حل و فصل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۰۰۲

وزیر ارتباطات گفت: تورم به تنهایی مشکل اقتصاد کشور را برطرف نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی که امروز در نشست شورای اداری شهرستان تاکستان حضور یافته بود با بیان اینکه ما از نظر هسته‌ای هیچ مشکلی نداریم، اظهار کرد: ما به دانش این موضوع پی برده وآن را در ذهن دانشمندان خود داریم و هر زمان که بخواهیم می‌توانیم آن را احیا کنیم.

وی ادامه داد: کشوری در عرصه‌های خارجی موفق است که از یک تیم سیاست خارجی قدرتمندی برخوردار باشد. تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور ما طی ۳۰ ماه مذاکره خود توانست به بهترین شکل ممکن ایفاگر نقش خود باشد و با حمایت مردم، ایستادگی مجلس، نقش قاطع نیروهای مسلح کشور و در نهایت بهره‌مندی از نقطه نظرات گنج گرانبهای مقام معظم رهبری تا جایی که فرمودند 'تیم مذاکره‌کننده ما برای تامین منافع ملت هرچه در توان داشت به منصه ظهور گذاشت' به اهداف خود دست یابد.

واعظی متذکر شد: اگر امروز غفلت کنیم باز ضربه می خوریم. دشمنان ما ذره‌ای از ضربه زدن به نظام ما دریغ نمی‌کنند تا جایی که امروز شاهدیم نمایندگان آمریکا که زمان برجام سخنی به میان نمی‌آوردند امروز با عوض شدن دولت خود گفته‌هایی مبنی بر اینکه برجام را قبول ندارند و باید دوباره مذاکره کرد، را پیش کشیده اند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: امروز برای نخستین مرتبه در تاریخ انقلاب اسلامی صادرات نفتی به مرز ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه رسیده و پول آن را نیز در دست داریم. همچنین برای اولین مرتبه صادرات غیرنفتی کشور به واردات آن پیشی گرفته و از انعقاد ۶۵۰ قرارداد کارگزاری با ۲۴۸ بانک خارجی در حوزه اقتصاد کشور، گام های ارزشمندی برداشته ایم.

واعظی در ادامه افزود: ۲۰۰ فروند هواپیما طی مدت ۱۸ سال وارد ناوگان خطوط هوایی کشور می‌شود و قرار شد هزینه خرید آنها نیز از محل فروش بلیت و به صورت خرد به فروشندگان تحویل شود. امروز فضای جهانی با تغییرات گسترده‌ای همراه بوده تا جایی که جهانیان ایران را به عنوان نقش سازنده باور داشته و معتقدند بدون حضور کشور ما تحولات و بحران‌های منطقه حل و فصل نمی‌شود.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: عزم جدی دولت تدبیر و امید آرام نگاه داشتن فضای کشور، ارتباط صمیمی با مردم و قوای سه‌گانه به همراه نقش نظارتی مقام معظم رهبری درامور بوده که خوشبختانه در رسیدن به این مهم موفق عمل کرده است. آرامش و امنیت موجود کشور در منطقه بی‌ثبات پیرامونی را بزرگترین نعمت برای ملت ایران است.

واعظی اضافه کرد: تلاش مخالفان اسلام توسط گروه داعش تخریب اسلام و ارائه تفکر منحطی از آن است در حالی که جوانان ما به عنوان مدافعان حرم در کشور سوریه جان خود را در راه حفظ اسلام فدا می کنند.یکی از اهداف دولت ساماندهی و تلاش برای مسایل اقتصادی کشور و جلوگیری از نوسان‌های قیمت و تورم بود که خوشبختانه توانست تورم ۴۰ درصدی در زمان آغاز به خدمت خود را در سال جاری به عدد تک رقمی برساند.

وی اذعان کرد: تورم به تنهایی مشکل اقتصاد کشور را برطرف نمی‌کند بلکه باید همراه با رونق اقتصادی باشد. این مساله فاکتورهای مختلفی از جمله سرمایه‌گذاری را همراه دارد که خوشبختانه در سایه برجام و برداشتن تحریم‌ها، امیدهای خوبی را برای سرمایه‌گذاران خارجی و حتی داخلی ایجاد کرد و هم اکنون نیز شاهد تراز مثبت بسیاری از شاخص‌ها در کشورمان هستیم.

واعظی ادامه داد: در حوزه رشد اقتصادی،دولت تدبیر و امید در آغاز به کار خود با منفی ۶.۸ درصد روبرو بود که این آمار امسال به مثبت ۷.۴ افزایش یافته و با ایجاد ۷۴۸ هزار اشتغال‌زایی خالص شروع خوبی را در زمینه کاهش نرخ بیکاری به انجام رسانده است. با کمک کارآفرینان و مردم دولت امیدوار است براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بتواند علاوه بر تامین معیشت شهروندان خود، شاهد تحول و کاهش آسیب‌های اجتماعی با ایجاد اشتغال در بین جوانان به اهداف خود دست یابد.

وی از استان قزوین به عنوان یک شاهراه مهم ارتباطی در کشور یاد و افزود: میزان پهنای باند اینترنت استان در زمان آغاز به کار دولت یازدهم از ۲۰ گیگابایت به ۸۰ گیگابایت افزایش یافته و مشترکان آن نیز از ۶۵ هزار به ۳۲۵ هزار رسیده است.

واعظی با اشاره به بهره‌مندی ۱۰۰ روستای استان از اینترنت پرسرعت و وجود ۱۰۳ کیلومتر فیبر نوری، گفت: برنامه این وزارتخانه تا پایان دولت یازدهم بهره‌مندی ۴۰۰ روستای استان از خدمات اینترنت پرسرعت، افزایش ۷۰ کیلومتری فیبر نوری درون استانی و افزایش ظریب انتقال ۴۳ گیگا بایتی به ۲۰۲ گیگابایت خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز