خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله طاهری:

ذره‌ای از هوای نفس، دریایی از علم را آلوده می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۰۲۹

امام جمعه شهرستان رزن استان همدان گفت: ذره‌ای از هوای نفس، دریایی از علم را آلوده می‌کند و به این جهت است که پیامبر اسلام تاکید می‌کند علم باید با تقوا همراه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم آیت‌الله حسن طاهری پیش از ظهر امروز جمعه یکم بهمن ۹۵ در همایش بزرگداشت بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله آقانجفی همدانی که با حضور آیت‌الله نویه مدانی و در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، گفت: مرحوم آیت‌الله آقانجفی همدانی به معنای واقعی علم و تقوا را با هم کسب کرده بود.

وی افزود: ذره‌ای از هوای نفس، دریایی از علم را آلوده می‌کند و به این جهت است که پیامبر اسلام تاکید می‌کند علم باید با تقوا همراه باشد.

امام جمعه شهرستان رزن با بیان اینکه مرحوم آیت الله آقانجفی همدانی (ره) به معنای واقعی عالم عامل بود گفت: علم همراه با تقوا همچون آب زلالی است که اگر متنجسی به آن برخورد کند نه تنها آن آب را نجس نمی‌کند بلکه خودآن متنجس پاک می‌شود.

شاگرد مرحوم آیت‌الله آقانجفی همدانی (ره) بابیان اینکه سه ویژگی در این عالم وارسته بود که باعث شد من عاشق ایشان شوم، گفت: اولین ویژگی مرحوم آیت‌الله نجفی همدانی این بود که خودستایی نداشت و حتی از این مسئله نفرت هم داشت. به گونه‌ای که اگر می‌دیدید در مکانی قرار است تعریف و تمجیدی از آن صورت گیرد در آن مکان حضور پیدا نمی‌کرد.

آیت الله طاهری افزود: ویژگی دیگر مرحوم آیت‌الله آقانجفی همدانی این بود که حرف بیهوده‌ای بر زبان جاری نمی‌ساخت به گونه‌ای که حتی شاید بتوان گفت حرفی نبود که ایشان بزند و دیگران از آن استفاده نکنند؛ یعنی همه سخنان او از روی حساب و کتاب بود.

امام جمعه شهرستان رزن خاطرنشان کرد: حافظه خوب و ممتاز ویژگی دیگر آیت‌الله آقانجفی همدانی بود که باعث می‌شد نزد علمای بزرگ قم و نجف جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و فهم عمیقی از عارف دینی داشته باشد.

وی در پایان گفت: مرحوم آیت‌الله آقانجفی همدانی با وجود آنکه اجازه اجتهاد خود را از علمای بزرگ حوزه علمیه قم و حوزه علمیه نجف دریافت کرده بود اما با تواضع و فروتنی تمام و بر حسب نیاز زمانه به همدان هجرت می‌کند و حدود ۵۰ سال به تبلیغ معارف دینی در بین مردم می‌پردازد؛ مسجدی که ایشان فعالیت مستقیم در آن داشت جزو شلوغ‌ترین مساجد کشور بود که اغلب کسانی که در آن حاضر می‌شدند از جوانان و نوجوانان بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز