خبرگزاری کار ایران

نجفی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

جلسه اضطراری مجمع نمایندگان تهران فردا درباره حادثه پلاسکو

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۴۹۵

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختمان‌های بسیاری در تهران و سایر شهرها همچون پلاسکو وجود دارد که با بروز حادثه‌ای در آنها به اعتبار کشور، جان و مال شهروندان آسیب وارد می‌شود.

 محمدرضا نجفی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو گفت: مجمع نمایندگان تهران به صورت کلی و بسیار پر حجم وارد این داستان شده است و فردا از ساعت ۱ جلسه اضطراری در این‌باره تشکیل خواهد شد.

نماینده مردم تهران افزود: ما از ابتدای ورود به مجلس یک مساله را به عنوان اولویت ملی مطرح کرده‌ایم و آن رسیدگی به بافت فرسوده و ساختمان‌های قدیمی است که به صورت پنهان باعث خسارت‌هایی به جان، مال و کیان شهروندان می‌شود.

او ادامه داد: از این قسم ساختمان‌ها که مستعد به وجود آمدن چنین خساراتی هستند در کشور و علی الخصوص تهران زیاد است. ممکن است با بروز حادثه‌ای در آنها به اعتبار کشور و جان و  مال شهروندان آسیب وارد شود. شهرداری تهران به عنوان یک دستگاه ذیربط مسئولیت فوق‌العاده سنگینی در شناسایی و کنترل این مراکز دارد و باید نقاط ضعف و آسیب‌زا را شناسایی کند.

نجفی در ادامه با اشاره به برنامه ششم توسعه افزود: بنده در کمیسیون تلفیق پیشنهاد نظارت سازمانی مانند دیوان محاسبات کشور را بر شورای شهر و شهرداری دادم که در مجلس تصویب شده است و امیدوارم که این ماده بدون تغییر در شورای نگهبان تصویب شود. این حداقل چیزی است که نمایندگان در این ماده خواستار آن شده‌اند که نهادهای عمومی غیر دولتی مانند شهرداری ها تحت نظر دیوان محاسابات باشند و نظارت شوند. این نظارت فقط صرف نظارت است و معنای امر و نهی ندارد.

وی افزود: این نظارت به این دلیل است که مردم بدانند اموال عمومی متعلق به آنها در سازمان‌های مربوط به چه شکل صرف می‌شود تا اطمینان خاطر حاصل کنند که سرمایه آنها در راه صواب و آنجا که حق است صرف می‌شود. طبیعی است که برخی از افراد با تصویب این ماده قانونی موافق نباشند و تلاش‌هایی صورت دهند که این ماده تصویب نشود زیرا بررسی و نظارت را برخلاف منافع خود می‌دانند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر در کشور ضعف زیرساخت و ساختمان‌های فرسوده و ناامنی داریم که احتیاج به بازسازی دارد و اگر در جهت کمک‌رسانی به مردم دچار کمبود تجهیزات هستیم و بودجه لازم را نداریم، می‌توانیم با بحث نظارت بر صرف منابع مالی این بودجه لازم را تامین کنیم زیرا برخی از بودجه‌های مربوط به سازمانها بر اثر فساد مستهلک می‌شود و یا صرف کارهایی می‌شود که در اولویت اجرایی نیست. امر نظارت کمک می‌کند که این منابع صرف کارهایی شود که باعث بالا بردن استاندارد زندگی مردم شود و وظیفه ما این است که با نظارت خود از این منابع حفاظت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز